A Middle-Earth: Shadow of Mordor fejlesztőcsapata, a Monolith egy nagyon érdekes kis játékrendszerrel fűszerezte meg A Gyűrűk Ura világában zajló vagdalkozást. A rengeteg névtelen, feldarabolásra váró orkból szépen csengő nevekkel rendelkező, és kifejezetten erős ellenfelek válhattak a Nemesis rendszernek köszönhetően.
Ezt a megoldást a fejlesztők tovább csiszolták a Shadow of Warban, de azóta senki sem használta a rendszert, legalábbis nem annyira hatásosan, mint a Monolith.
Ahogy pedig azt sejteni lehetett ennek megvan a maga jó oka: mint kiderült, a Warner Bros. 2015-ben levédette a technikát. Ahogy azt a lenti Game Maker's Toolkit videóban is hallhatjátok, a játékrendszert a következő címszóval sikerült bejegyeztetni:
"Nem játékos karakterek menedzselésére épített metódus, ami a karakterek hierarchiája és egyéni képességei alapján alakul."
Ugyan az Assassin's Creed Odyssey és a Watch Dogs Legion is használnak hasonló elemeket, egyikben sem volt olyan szofisztikált a dolog, mint a Monolith akciójátékaiban.
Ha hihetünk a pletykáknak, akkor hamarosan visszatér majd a tényleges nemezis rendszer a Warner gondozásában készülő Hogwarts Legacy és jövőbeli Batman játékok részeiként.