A 2023-as év egyik legnagyobb játéka, a Baldur's Gate 3 úgy robbant be a köztudatba, hogy utána alig akadt RPG-rajongó, aki ne hitte volna: a következő logikus lépés egy méretben és tartalomban a régi vágású kiegészítőkhöz mérhető, vaskos DLC. A Larian Studios viszont nem úgy gondolkodik, mint a piac többi szereplője - és ez már önmagában is sokat elmond. A stúdió vezére, Swen Vincke szerint a DLC-gyártás egyszerűen unalmas, és mivel se örömet, se szenvedélyt nem találnak benne, nem is vágnak bele.
Vincke a GameSpotnak adott interjúban mondta ki nyíltan, hogy a Larian nem DLC-gyár. A játékhoz eddig kiadott, gigászi méretű frissítések - például a nemrég érkezett 8-as számú patch, ami 12 új alkasztot, fotómódot és cross-play támogatást hozott - sokkal inkább képviselik azt, amit ők frissítés alatt értenek. Ez a frissítés volt egyben az utolsó is, legalábbis a BG3 tekintetében, mert a csapat már a következő projektjén dolgozik.
"Boldog játékost és sikeres üzletet akarunk, de ugyanilyen fontos, hogy a fejlesztő is boldog legyen" - mondta Vincke. "Amit most csinálunk, az sokkal boldogabbá teszi a fejlesztőket. Hatalmas sikert arattunk, és mindenki azt mondta, hogy »DLC így, DLC úgy«, mi meg azt mondtuk, jó, csinálunk DLC-t. De amikor végre volt egy pillanatunk átgondolni, megkérdeztük magunktól: »mi a fenét csinálunk?«"
A döntés persze nem mindenkit tesz boldoggá - a rajongók örömmel merültek volna el egy új fejezetben Karlachék oldalán -, de ha egy stúdió számára az alkotás öröme fontosabb, mint az aranytojást tojó franchise kifacsarása, az talán több tiszteletet érdemel, mint bármilyen szezonbérlet.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!