Mikor anno 2016-ban a Halo 5: Forge megjelent PC-re, sokan arra számítottak hogy idővel csak meg fogják kapni a számítógépes pajtások a Halo 5: Guardians egyjátékos kampányát, de végül ez a port sosem érkezett meg. Tyler Owens, a játék egyik egykori fejlesztője most végre az X-en elmesélte, hogy miért történt így.
Owens elismerte, hogy tényleg tervben volt a kampány PC-s portolása, a Microsoft végül azonban úgy határozott, hogy törlik az egész projektet, ennek pedig egészen mezei okai voltak: a fejlesztőcsapat technikai problémákba ütközött.
Ennél pontosabb indoklást nem kaptunk, szóval nem lehet tudni, egészen pontosan milyen technikai buktatós léptek fel, de azért nem annyira nehéz tippelni egy erőset: ezekben az időkben a konzoljátékok masszívan úgy lettek tervezve, hogy a játékmenet egy fix framerate mellett legyen optimalizálva. Játékkonzolok esetében nyilván egyszerű feladat volt erre a fix fps-számra belőni az adott címet, de PC-nél simán elképzelhető, hogy más és más konfigurációkon más fps-t produkált volna a Halo 5, ezt pedig nem akarta bevállalni a Microsoft.
Elég sokan gondolják úgy, hogy a Microsoft egészen egyszerűen nem akart kellő erőforrást belefeccölni a játék portolásába, és mivel nem volt pofonegyszerű a dolog, inkább nem is fáradtak vele. Kizárni persze nem lehet, hogy egyszer elkészülhet valamiféle port, elvégre a Red Dead Redemption PC-s kiadása is a semmiből érkezett, de azért számítani kár lenne rá.
I wish but it’s never going to happen imo. I think the port that was being considered ran into significant tech hurdles and was scrapped.
— Tyler Owens (@heytred) October 27, 2024