Nemrég hivatalosan is megjelent az Unreal Engine 5, ami mellett nem csak a S.T.A.L.K.E.R. 2, a Senua's Saga: Hellblade II, az új Tomb Raider-játék és a Gears of War-széria fejlesztői tették le a voksukat, de ezzel a motorral készül a The Witcher-franchise márciusban beharangozott folytatása is.
Habár a legfrissebb tech demó alapján kétségtelenül bámulatos dolgokat tud az Unreal Engine 5, sokakat meglepett a CD Projekt RED döntése, hogy az Epic technológiájára cserélték a házon belül kalapált REDengine-t, ami a The Witcher III-at és a Cyperpunk 2077-et is hajtja.
Az UE5 megjelenését ünneplő State of Unreal eseményen maguk a fejlesztők meséltek arról, hogy milyen okok állnak a váltás mögött. Paweł Zawodny, a CDPR technológiai igazgatója szerint leginkább a nyílt világok támogatása felé való elmozdulás miatt keltette fel a figyelmüket az új motor. Jason Slama, játékokért felelős igazgató pedig egy tavalyi demót emelt ki, amit az Epic mintha direkt nekik szánt volna:
"Tavaly volt egy középkori környezetben játszódó demó egy hirdetőtáblával, amely gyanúsan hasonlított azokra a dolgokra, amiket a közelmúltban csináltunk. Még egy jelzés is volt rajta, hogy »kerestetik«. Mi meg úgy voltunk vele, hogy csak nem azt akarják üzenni, hogy gyertek át az Unreal Engine-re, nézzétek csak, milyen remekül mutathatnának a játékaitok? Vajon az egész demó ezzel az aljas céllal készült? Nem tudom, de ez határozottan felkeltette a figyelmemet."
- merengett Slama, mi pedig csak annyit fűznénk hozzá a sztorihoz, hogy ha tényleg a CDPR volt a demó titkos célpontja, akkor kétség sem férhet az Epic zsenialitásához, még ha jóval valószínűbb is, hogy nem tervelték ki ennyire a dolgot. Jakub Knapik, grafikáért és világításért felelős igazgató pedig egy szerszámosládához hasonlította az Unreal Engine 5-öt, ami tele van kipróbálható megoldásokkal.
"Tény, hogy világszerte rengeteg csapat használja az Unrealt, ami rengeteg perspektívát vetít az eszközök tervezésébe, és ez segít abban, hogy az eszközök sokkal agilisabbak legyenek. Mindent összevetve ez egy nagyon-nagyon klassz technológia, amellyel nagyon gyorsan lehet prototípusokat és új környezeteket alkotni, amik nagyon szépek és nagyon valósághűek."
- dicsérte Knapik az UE5 sokoldalúságát. Az Epic motorjának univerzális volta kétségtelenül hatalmas előny az olyan kézműves technológiákkal szemben, mint a CDPR REDengine-je, ami a reményeink szerint az optimalizálásban is meglátszik majd, hiszen a The Witcher III és a Cyberpunk 2077 rajtja alapján ez nem erőssége a csapatnak.
Arra sajnos továbbra sem tértek ki a fejlesztők, hogy mikor jelenhet meg a játék, azt viszont a lengyel stúdió PR menedzsere már korábban elárulta, hogy nem The Witcher IV lesz a címe, és nem csak egyetlen digitális boltban fogják árulni. Az utóbbi azért fontos, mert az UE5-ös átállás hallatán sokan megijedtek, hogy csak az Epic Games Store-ba kerül ki az új kaland, de ez eleve meredek feltételezés volt, hiszen a CDPR-nek saját boltja is van a GOG képében, ami nyilván nem maradhat ki a buliból.