Két hét sincs már hátra az R.A. Salvatore karaktereit és történeteinek egyik legnépszerűbb helyszínét (Jeges szelek völgye) felhasználó kooperatív akciójáték megjelenéséig, amelynek fejlesztői nem csináltak titkot abból, hogy szűkös erőforrásaik miatt a történetmesélést a háttérbe szorítva mindent egyetlen lapra tettek fel: a forradalminak mondott harcrendszerre.
Június 22-étől magunk is meggyőződhetünk arról, hogy ez volt-e a helyes döntés a Tuque Games részéről, ugyanis aznap PC-n, valamint előző és jelenleg generációs PlayStation és Xbox konzolokon is elérhetővé válik a Dungeons & Dragons: Dark Alliance. Azokon a platformokon, amelyeken elérhető az Xbox Game Pass, kevés kockázattal tehetjük próbára ízlésünket, és ha netán kedvezőtlen eredményt olvasnánk le a D20-felfelé mutató oldaláról, akkor azzal nyugtathatjuk magunkat, hogy iszonyú olcsón megúsztuk.
De ne temessük előre a játékot, úgyis élesben derül majd ki, hogy a D&D-hez nem igazán passzoló infantilis körítés ellenére is meg tud-e állni a lábán. Hátha nem kell majd csalódniuk azoknak, akik Drizzt és társai kalandjain nőttek fel, és a játékélmény képes lesz feledtetni a cselekmény hiányosságait.
A Tuque Games mindenesetre roppant bizakodó, olyannyira, hogy már meg is osztotta a nagyérdeművel, milyen tartalmi bővítményekre számíthatunk még az év vége előtt. Már a nyári hónapok folyamán befut az ingyenes Wraiths DLC, és egy új, három pályán átívelő küldetéssel hosszabbítja meg a kalandot, melyben lidércek célpontjává válik egy erdő szelleme.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Ugyanezzel a frissítéssel kapjuk meg a kétszemélyes, osztott képernyős opciót is PC-re, valamint jelenlegi generációs konzolokra (a régiekről nem esik szó a közleményben).
A nyári lidérceket ősszel trollok követik, akik hívatlanul befészkelik magukat Kelvin halmába (Kelvin's Cairn), a Harcpöröly klán pedig nem tűrheti, hogy ilyen ocsmány lények tanyázzanak a területükön. A Trolls DLC szintén ingyenes, és elődjéhez hasonlóan egy három pályán átívelő történetecskét ad hozzá a játékhoz. Sőt, ezzel a bővítménnyel a korábbiaknál is megterhelőbb kihívásokkal nézhet szembe, aki durván szereti.
A roadmap legizgalmasabb része egyértelműen a fizetős Echoes of the Blood War kiegészítő. Ezzel ugyanis egy több küldetést felölelő, teljesen új sztorivonal csapódik az alapjátékhoz, és az eddig nem látott ellenféltípusok mellett egy új játszható karaktert is üdvözölhetünk, méghozzá egy mágiahasználót. A Vérháborúról dióhéjban annyit kell tudni, hogy időtlen idők óta mészárolják egymást az Abyss kaotikus démonai és a Kilenc Pokol nem kevésbé gonosz, ám "rendszerető és törvénytisztelő" ördögei.
Ezen a vonalon Errtu és Druzil felbukkanása is elképzelhető, ami pedig a varázsló karakter kilétét illeti, csak vaktában tapogatózhatunk. A Drizztékkel kapcsolatba kerülő, őket segítő varázslók közül esetleg Lady Alustriel, vagy valamelyik habókos Harpell jöhet szóba, talán épp Harkle.