Minden mástól különböző MMO-t készül megjelentetni a SOE, ami reményeik szerint merőben megváltoztatja az online játékok világát. Pusztítható környezet, voxelek, felhasználói tartalmak - vajon tényleg ez kell a következő szintre lépéshez?
„Az EverQuest Nexttel visszatérünk a gyökereinkhez - amit mi definiáltunk az EverQuest hagyatékkal - és megteremtjük az MMO-k új éráját” - nyilatkozta John Smedley, a SOE elnöke. „Manapság rengeteg MMO bukik el azért, mert a játékosok gyorsabban fogyasztják a tartalmat, mint ahogy a fejlesztők újat tudnak csinálni. Az EverQuest Nexttel egy olyan élő világot teremtünk, melynek a játékosok is részesei, felruházzuk új tartalmak készítésének lehetőségével. Mit tartogat a jövő az EverQuest Next és a Sony Online Entertainment számára? A játékosokon múlik, nekünk pedig tetszik ez az állapot.”
A kiküldött sajtóközlemény alapján a következő szignifikáns újítások fogják feltölteni élettel az MMO-k kiszáradó talaját:
Multi-Classing - Az EQN-ben a játékosok saját játékstílusuk szerint térképezhetik fel és léphetnek kapcsolatba a világgal. Nincsenek szintek, de már a megjelenéskor több, mint 40 különböző osztály (vagy szakma) vár megismerésre többszintű képességekkel és specializált fegyverskillekkel. A játékosok minden osztályból elsajátíthatnak képességeket, így teremtve valóban egyedi, különböző, erős karaktereket.
Pusztítható környezet - Egy modern MMO-nak sem sikerült megfelelően bevezetni a pusztítható környezetet, ami a játékok egész világán keresztül húzódna. Ez örökre megváltozik az EQN-nel. A világ minden apró darabja teljesen elpusztítható, a játékosoknak pedig lehetősége lesz majd' mindent megváltoztatni. Lenyűgöző módon fedezhetik fel és léphetnek kapcsolatba vele; lemerészkedhetnek mélyen a felszín alá, és erős harci képességeikkel tátongó lyukakat fúrhatnak a földbe. Az EQN világa egészen a Mennyig ér, de a 10 000 évnyi történelem alapján fokozatosan generálódó Föld mélységeit is felfedezhetjük. Lehet, hogy régészeti kincsekre bukkanunk, vagy befúrunk egy katakombába. Vagy építünk valamit, amit egy véletlenszerű földrengés pusztít el.
Maradandó változás - A játékosoknak lehetősége lesz a világ örökös, visszafordíthatatlan megváltoztatására. A világ lakóinak - játékosok, lények, NPC-k - összeangolt erőfeszítéseivel falak épülnek és dölnek le, hatalmas háborúkban harcolnak és buknak el, és epikus történetek bontakoznak ki a hónapok, évek során.
Kiemelkedő MI - Az EQN-ben az NPC-k konkrét motivációkkal és tulajdonságokkal rendelkeznek, melynek következtében rejtélyes és kiszámíthatatlan a viselkedésük. A játékosok olyan világban találhatják magukat, ahol az NPC-k döntései alapvető értékektől függnek. Például az orkok eseti alapon támadhatnak, ha egy kalandor aranyát akarják, nem csak azért, mert egy nemtörődöm hős besétált a támadási zónájukba.
Következmények Élete - Végül, de nem utolsó sorban: az EQN minden karaktere egyedi történetet kap, nem egy előre meghatározott utat követ. Kalandok után kutathat, hajkurászhatja a hírnevet és a szerencsét egy folyton változó sandbox világban. A játék minden játékosok által hozott döntést és cselekedetet megjegyez, majd organikusan tár elénk egyre több lehetőséget, hogy olyan dolgokat tehessünk, amilyeneket szeretnénk... a páncél készítésétől a vadon felfedezésén át a goblinok kiirtásáig az erdőkből.
Dave Georgeson, a fejlesztési igazgató elárulta, hogy az EverQuest Next nem egy ismerős történet folytatása, hanem az EverQuest karaktereinek, világának és környezetének újragondolása. Az játék megjelenési dátuma egyelőre még nem publikus, de télen érkezik az ingyenes EverQuest Next Landmark, ami amolyan vászonként szolgál: tartalmat kreálhatunk vele, ami bekerül majd az EQN-be. Kicsit olyan, mint a Minecraft, csak eladhatjuk készítményeinket valódi pénzért, és meg is vásárolhatjuk másokét. Vagy magunk mellé fogadhatunk valakit, akivel közösen építkezünk, a bevételből pedig mindkét fél részesül. Ha csinálunk egy építményt, amit valaki más beépít a sajátjába majd eladja, jutalékot kapunk utána.
Míg ez meg nem érkezik, csámcsogjunk kicsit a fentieken: vajon működni fog ez így, vagy a már igen esedékes MMO-forradalom még várat magára? Lesz vajon annyi építő ember, mint amennyi romboló? Arra azért fogadni mernénk, hogy a SOE a free-to-play modell alkalmazása mellett dönt majd, és ők azért értenek ahhoz, hogyan maradjon egy játék élvezetes, miközben azért a fejlesztők sem szorulnak kenyérre és vízre. Nézzétek meg a gameplay jeleneteket is tartalmazó trailereket, a játék piszok jól néz ki.