"Cataclysm" alatt azt értik az EverQuest II készítői, hogy végre kéne hajtani egy, szinte a teljes játékot érintő resetet - ahogy a Blizzard teszi majd néhány nap múlva a WoW-val.
"Mi is jó ideje vizsgáljuk ennek lehetőségét, állíthatom, hogy évek óta" - mondta John Smedley - "ez vajon olyasmi, amit a következő kiegészítőnél mi is megcsinálunk? Nem, nem hiszem, de nagyon izgalmas téma."
"Úgy gondolom a World of Warcraft jól néz ki, rengetegen fognak visszatérni a játékba, akik megnyomják majd a "resetet". Öt éves World of Warcraft tapasztalatunk van ahhoz, hogy tudjuk, aki EverQuest II-zik az nem WoW-ozik. Nincs közöttünk nagy konkurenciaharc, csak apró szikrázások - néha."
"Az ok, amiért ennyire tisztelem a Blizzardot az az, hogy nem csinálnak hatalmas tévedéseket. Ott vannak a kezükben az eszközök és tudják is megfelelően használni - miért ne kockáztatnának meg akkor egy ilyen 'resetet'?"
"Mi vonakodtunk a múltban ilyen jellegű kockázatot vállalni, de az ő esetükben a nagy felhasználói bázis és a nagyobb kockázatvállalás azt jelenti, hogy jelentősen tudják majd növelni a játékuk méretét."