Akkor az Everquest II Extendedet vezették be - ami azonban furcsa módon a fizetős szerverek mellett külön létezett: tehát voltak fizetős és voltak ingyenes EverQuest II szerverek szeparálva. Nem is tartott a dolog sokáig...
Így aztán a fizetős modell veszni fog mindörökre - a játék free-to-play lesz (még valamikor ez évben) a szokott freemium modellt követve és minden szerver ugyanazon szabályok alapján működik majd.
Természetesen az ingyenes és a "keveset fizető" silver játékosok erőteljes korlátozásokkal találják majd szembe magukat, míg a "havidíjat" fizető gold játékosok lesznek csak teljes jogúak - ez azonban szinte minden freemium mmo-nál így van, így már senkinek nem okoz újdonságot.
A pontos feltételek itt láthatóak:
A nagy nevek egymás után térnek át freemium modellre - EverQuest II, Star Trek Online hamarosan, a DC Universe Online nemrég tért át szerezve szinte azonnal egy millió játékost. Akik kitartanak egyelőre a RIFT, Aion, Eve Online és a WoW - s aki szintén a havidíjas kategóriába fog belépni, az a SW: TOR lesz. Szerintetek ezek a címek meddig bírják tartani majd magukat havi előfizetésesként?
Melyik "nagy" mmo lesz vajon a következő, amelyik freemium lesz?