Az új tanulmányt Christopher Ferguson, a Texasi A&M Nemzetközi Egyetem munkatársa végezte. Leírja benne, hogy a hasonló tanulmányok olyan rövid időintervallumot vizsgálnak, hogy az általuk döntőnek titulált bizonyítékok valójában közel semmisnek tekinthetők. Alaposabb tanulmányozás után pedig az is megállapítható, hogy többségük csupán ellentmondásos és megkérdőjelezhető bizonyítékokon alapszik.
A kutató szerint a gond ott kezdődik, hogy a videojáték kutatók általában megbízhatatlan metodikák alapján készített vizsgálati eredményeket használtak fel saját tanulmányaikhoz, amelyek raádásul inkább a média erőszakosságát vizsgálták. A legtöbb kutatás (főként a laboratóriumban végzettek) az erőszaknak nem a megfelelő módjait és mértékét próbálta szimulálni.
Eredmény: az erőszak nem köthető a játékokhoz
A GamePolitics.com cikke arról számol be, hogy egy új tanulmány rávilágított: a korábbi vizsgálatok igen kicsi eredménnyel tudták kapcsolatba hozni a videojátékokat az erőszakos magatartással.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés