Tim Sweeney, az EPIC Games elnöke szerint ha a befektetett emberéveket hasonlítjuk össze a bevételellel, akkor az Infinity Blade a legnagyobb hasznot hajtó EPIC játék.
A trükk valószínüleg az elszámolás milyenségében lehet, de így is döbbenetes, hogy egy hatalmas pénzeket termelő tripla A-s Xbox 360 játékot lenyomott egy tabletes játék.
A tajvani GDC-n tartott nyitóbeszédet Tim Sweeney, ebben hangzott el ez az érdekes adat. Sweeney is csatlakozott Cevat Yerlihez azzal a kijelentésével, hogy a videójátékok jövője a free-to-play modellben rejlik, és ez a finanszírozási forma sokat fog fejlődni a jövőben.
Tim Sweeney szerint a Gears of Waron több, mint 100 grafikus dolgozott, az Infinity Blade-n ennek kevesebb, mint a fele. Ebből könnyen kikövetkeztethető, hogy a Gears of War fejlesztési költsége jóval magasabb volt, mint az Infinity Blade hasonló költsége. Így aztán könnyen tudott profitábilisabb lenni még akkor is, ha olcsóbban adták.
A free-to-play mellett szól az is, hogy az új játékoknak már globálisaknak kell lenniük: nem lesz többé európai, meg észak-amerikai piac. Tim Sweeney erről a következőket mondta:
"A nyugati fejlesztők 30 milliót költöttek ezeknek a játékoknak az adott konzolra történő kifejlesztésére - ezek a cégek öt éven belül mind le fogják rohanni az ázsiai piacot globális, free-to-play termékekkel. Az egyedüli lehetőség a túlélésre a globalitás."