Hirdetés

Elképesztő méreteket öltött a kalózkodás Oroszországban

|

Az Oroszország által indított háború komoly gazdasági következményekkel járt a lakosság számára.

Hirdetés

Az elmúlt évtizedekben több esemény is befolyásolta a kalózkodási szokások arányának növekedését és esését, de talán semmi nem lökte meg annyira a mutatókat, mint az orosz-ukrán háború. Az orosz agresszióra válaszul a nyugati cégek teljesen vagy részlegesen kivonultak az ottani piacról, meggátolva, hogy a lakosság hozzáférhessen új filmekhez vagy játékokhoz. Legalábbis legális csatornákon keresztül.

A School XYZ nevű platform felmérése szerint az orosz videojáték rajongók régi-új eszközökhöz nyúltak a hobbijuk kedvéért. Tíz megkérdezettből 7 (69%) jelezte, hogy kalóz oldalakon keresztül letöltött legalább egy másolatot 2022-ben és a megkérdezettek majd fele azt nyilatkozta, hogy többet kalózkodtak tavaly, mint 2021-ben.

Hirdetés

Az érintettek 27 százaléka három játékot töltött le 2022-ben, 20 százalékuk pedig több mint 10-et. A kérdőív pozitívabb oldalán azért ott van, hogy a megkérdezettek 31 százaléka egyetlen játékot sem kalózkodott le, és 93 százalékuk legalább egy darab játékot vagy tartalmat legális úton szerzett be.

A kalózkodást úgy a legkönnyebb felszámolni, ha kényelmesen használható, és gyors legális útvonalakat kínálnak a kiadók. Oroszországban most nem ez a helyzet: a Watt Studio elnökének elmondása szerint jelenleg nagyon bonyolult legálisan játékot venni odaát.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Ennek oka nem csak az, hogy a kiadók elhagyták az országot, hanem az is, hogy a bankszolgáltatások, melyeken keresztül a felhasználók fizettek Steamen vagy GOG-on, szintén kivonultak.

"A játékosok korábban egy kattintással meg tudtak venni egy játékot. Most legalább annyi lépésen kell keresztülvergődniük, mint amikor lekalózkodnak valamit."

Becslések szerint az orosz kalózkodás ugrásszerű megemelkedése akár 300 millió dollárjába is kerülhet a nyugati kiadóknak.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)