David Brabennek elég izgalmas hete volt az idei Game Developers Conference-en: azon kívül, hogy bejelentették az Elite: Dangerous Xbox One-os változatát, a Game Developers Choice Awardson is nyert két díjat: mint az iparág úttörője megkapta a Pioneer Award elismerést, a játéka pedig közönségdíjas lett. Ezek után azért akadt ideje, hogy egy sör mellett beszélgessen az űrkutatás néhány érdekes kérdéséről.
Beszélgetőtársa a YouTuber Scott Manley volt, aki érthetően hamar megtalálta a közös hangot Brabennel, lévén nem csupán az űrben játszódó játékokra specializálódott, hanem diplomás csillagász is, így ismeri az űrjátékok tudományos hátterét is. Ennek megfelelően játékokról inkább érintőlegesen beszéltek, de ettől függetlenül érdemes meghallgatni őket.
Szóba került például, hogy Braben az 1993-as Frontier: Elite II kapcsán végzett kutatás közben kiszámolta, hová mozdulhatnak el a miénk környékén lévő naprendszerek a játék idejére, 3200-ra. Ennek kapcsán pedig utánaszámolt, hogy ha pechünk van, egy szomszédos csillag akár néhány tízezer éve múlva is keresztezheti a Föld útját. Emellett olyan érdekes témákat is érintenek, mint például a Mars terraformálásának a lehetősége, de azért átfutották azt is, mik voltak Braben kedvenc játékai az idei GDC-n.
Ti melyik játék készítőjével ülnétek le szívesen beszélgetni?