Valószínűleg nem egy izometrikus nézetű, csapatalapú taktikai akciójáték jutna elsőként az ember eszébe, ha azon morfondírozna, hogy miként is tudná okosan felhasználni az ölébe pottyant Alien-licencet. A Battlefield Gothic: Armada széria mögött álló Tindalos Interactive kreatívjai azonban mégis ezt a váratlan döntést hozták, és elképzelésük támogatásra lelt korábbi partnerük, a Focus Entertainment kiadó részéről.
Új játékuk, mely az Aliens: Dark Descent címet viseli nem egy már ismert történet (film, kanonizált regény vagy képregény) adaptációja, hanem egy vadonatúj, eredeti narratíva szálait boncolgatja mintegy két évtizeddel az Alien 3 eseményeit követően. Egy csapatnyi tengerészgyalogost irányítva kell majd megtisztítanunk a Lethe holdon létesített bázist a xenomorfoktól, felderítenünk elszabadulásuk okát, valamint elegendő erőforrást gyűjtenünk ahhoz, hogy el lehessen végezni hajónk, az Otago javításait.
A méretes, sandbox-szerűen kialakított pályák (új átjárókat nyithatunk, másokat meg lezárhatunk, ha szükségesnek gondoljuk) felderítése, valamint a harc is valós időben zajlik, de azért trükközhetünk egy kicsit az idő lassításával, hogy egyedi taktikai utasításokat tudjunk kiadni a gondjainkra bízott tengerészgyalogosoknak. Akik sokszorosan meghálálják a törődést, mivel fejlődnek, szintet lépnek, új képességeket sajátítanak el, ezáltal pedig egyre hasznosabbá válnak. Hogy mennyire értékesek, azzal akkor szembesülünk majd igazán, ha valamelyiküket elveszítjük a harcban, mivel szó szerint pótolhatatlanok (permadeath édesíti a kínt).
Akár egérrel és billentyűzettel (PC), akár kontrollerrel (PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S) veselkedünk neki a kalandoknak, intuitív irányítást ígérnek a fejlesztők, ami többek között abban ölt testet, hogy automatikusan az arra leginkább alkalmas tengerészgyalogos fogja végrehajtani a kiadott feladatokat. A megjelenés június 20-án esedékes.