A Disney egyik legjobb döntése volt, amikor úgy határozott, hogy egyetlen kiadó helyett többnek is engedélyezi a Star Wars licenc használatát (ugyanígy tett a Marvellel is). Ezzel ugyanis olyan versenyhelyzetet teremtett, amiben az Electronic Artsnak is össze kellett kapnia magát, mert készül a Star Wars: Knights of the Old Republic remake-je a Sabernél, a Star Wars Eclipse a Quantic Dreamnél, de Csillagok háborúja világába helyezett projekten dolgozik Amy Hennig, az első három Uncharted rendezője, valamint a Ubisoft egyik stúdiója, a Massive Development is.
Utóbbi felel a Tom Clancy's The Division mindkét epizódjáért, valamint az azokat hajtó Snowdrop motorért is, emiatt nem meglepő, hogy a bejelentés előtt álló Star Wars projektet is erre az engine-re építik. A hivatalos leleplezés és a megjelenés pedig már nem lehet messze, már amennyiben hihetünk a Kotakunak súgó forrásoknak.
Ezek alapján valószínűsíthető, hogy a kiadó aktuális pénzügyi évére vonatkozó előrejelzésében az Assassin's Creed Mirage, az Avatar: Frontiers of Pandora, a Rainbow Six Mobile, a Skull and Bones, a The Crew Motorfest, a The Division Resurgence és az XDefiant mellett mindössze "nagy játékként" aposztrofált projekt nem más, mint a Massive Entertainment Star Wars játéka. Ha ez igaz, akkor viszonylag hamar, meg is kell jelennie, mivel 2024. április 1-jén kezdődik a következő, immáron 2025-ös pénzügyi év.
A Kotaku úgy tudja, hogy a Project Helix kódnéven futó alkotáshoz nagy reményeket fűz a Ubisoft, ez lehet ugyanis hosszú évek óta az első kiugró sikere, ami nem az Assassin's Creed franchise-hoz köthető. A játék munkálatait Julian Gerighty, a The Division és a The Division 2 kreatív direktora felügyeli, és állítólag valamilyen formában helyet kap majd benne a bolygóközi utazás is.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Arra azonban a névtelenségük megőrzését kérő források nem vennének mérget, hogy a premier számára kinézett időablak tartható, mivel túlságosan is ambiciózus a projekt, emiatt elképzelhetőnek tartják, hogy átcsúszik a következő, 2024. április 1. és 2025. március 31. közötti pénzügyi évre.
Mivel a sajtó érdeklődését a kiadó szóvivője elhárította annyival, hogy pletykákra és spekulációkra nem kívánnak reagálni, ajánlott az eddig olvasottakat távolságtartással kezelni. Amennyiben viszont tényleg piacra akarja dobni a Ubisoft a játékot az előttünk álló bő 10 hónap során, akkor szinte biztos, hogy helyet szorít neki a június 12-én esedékes Ubisoft Forward műsortervében.