A Star Wars: Battlefront 3 joggal tartozik azon játékok népes táborába, amelyet messiásként vártak a rajongók, ám végül nem valósulhattak meg egyéb körülmények miatt. Akadnak azonban olyan dühítő tények, amik okkal emelik meg a játékosok pulzusát, mint például a Battlefront 3 fejlettségi szintje, mielőtt elkaszálták.
A Free Radical kötelékébe tartozó Steve Ellis nem tudott tovább várni mondanivalójával és egy interjú keretein belül beszámolt meglátásairól a gamesTM magazinnak. A beszélgetésből rengeteg más érdekesség mellett az volt a legfontosabb információ, hogy a Star Wars: Battlefront 3 tulajdonképpen már 99%-ban kész volt, mikor a LucasArts kukába dobta a projektet. A játék olyan szinten volt, hogy már csak a szükséges hibajavítások kellettek volna, s bár nem lett volna rá szükség, hogy a legsikeresebb játék legyen, de mehetett volna sokszorosításra, majd eladásra ám pénzügyi okokból törölték.
Ellis szerint rendkívül nagy ambícióval viseltettek a Battlefront 3 iránt. A játékmenetben a földön és az űrben egyaránt csatározhattunk és ehhez nem kellett mást tennünk, csak beülni egy űrhajóba és fenn csatlakozni egy anyahajóhoz és ott folytatni a küzdelmeket. Ellis fájdalmas hangon közölte, hogy megannyi technikai nehézséggel néztek szembe, ám mindet sikeresen maguk mögött hagyták... a semmiért.
Mi oka volt a LucasArts-nak arra, hogy egy majdnem teljesen kész játékot kukába dobjon? Vajon a Disney gondol majd egyet és visszaadja a Radical fejlesztőinek az elvesztett hitüket, hogy kiadhassák végre a Battlefront 3-at? Megannyi kérdés és nincs válasz...