2023 elején, több mint két évvel a kilencedik konzolgeneráció elrajtolását követően már senkinek sem lenne szabad megdöbbennie azon, hogy mind a Microsoft, mind a Sony hátrébb sorolja kifutó konzoljait a prioritási listán. Utóbbi esetében egy, az idei kínálatból ízelítőt adó videós összeállítás egyértelművé tette, hogy a friss megjelenéseknek már csak a töredéke jut el PlayStation 4-re is, a konzolgyártó és a vele együttműködő fejlesztők fókuszában értelemszerűen a PlayStation 5 áll.
Ami pedig a redmondiakat illeti, elég beszédes, hogy az erre az évre bejelentett first- illetve second party címek közül kizárólag az Age of Empires II: Definitive Edition, az Age of Empires IV, valamint a multiplaform Minecraft Legends kap natív Xbox One-os portot, még a Developer Direct alatt bejelentett és már aznap kiadott Hi-Fi Rush sem tartozik a kivételek közé.
Van azonban egy eszköze a Microsoftnak, ami lehetővé teszi, hogy az erőforrásigényesebb, már kifejezetten Xbox Series X|S konzolokra (és persze PC-re) tervezett játékokat eljuttassa azokhoz is, akik változatlanul a One széria valamely modelljét használják. Ez nem más, mint a felhő, vagyis az Xbox Game Pass Ultimate-előfizetéssel elérhető Xbox Cloud Gaming.
Így gondoskodik róla a Microsoft, hogy az Xbox One-tulajdonosok ne maradjanak le a Series X-en 4K felbontást és 60 fps-t, Series S-en pedig ugyancsak 60 fpst, de már csak 1080p felbontást ígérő Forza Motorsportról - olvasható a pazarul kinéző versenyjáték support oldalán. Az pedig már a redmondiakon múlik, hogy hasonló megoldással élnek-e a Redfall, a Starfield, az Avowed, a Senua's Saga: Hellblade II, a Fable és a többi nagy cím esetében is, hiszen mint a múltban már nem egyszer láthattuk, a modern AAA kategóriás játékok jelentős részét natívan csak fájdalmas kompromisszumok árán futtatni képes Nintendo Switchen is abszolút életképes a dolog.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.