Az Xbox csapat az FPS Boost megoldáson keresztül rengeteget tett azért, hogy a visszafelé kompatibilitást támogató játékokat emelt framerate mellett élvezhessük. Ez a funkció azonban hiányzik a PS5-ből, és a konzol tulajdonosai sűrűn fel is hozzák, hogy a gép alapvetően képes lenne a PS4-es címek 60 fps-sel való futtatására, de a Sony valamiért nem akarja ezt lehetővé tenni.
Itt jön be a képbe az illusion nevű modder megoldása, aki némi trükközéssel feloldotta a korlátozást bizonyos játékokban.
Illusion pár hardveres és szoftveres áthidalással tette lehetővé, hogy a Red Dead Redemption 2-t, a DriveClubot és a Batman: Arkham Knightot 60-as framerate-tel pörgesse a konzol. A grafikonokat elnézve nehéz elhinni, hogy ezek a módosítások nem hivatalos forrástól származnak.
A kérdés ilyenkor természetesen azonnal felmerül: ha egy modder a garázsában meg tudta ezt oldani, akkor a fejlesztők miért nem lépnek valamit? A folyamat összetett: a hivatalos frissítéseknek keresztül kell menniük először a fejlesztőkön, aztán a tesztelőkön, és ha ők felfednek valamilyen programhibát, akkor a folyamat kezdődik elölről. Nem feltétlenül olyan egyszerű feloldani egy fps-zárat, mint ahogy azt sokan gondolnánk, de láthatóan nem megoldhatatlan.
Talán ha a videó elég nagyot megy, akkor a Sony végre rászánja magát, hogy kitaláljon valami rendszerszintű megoldást, vagy legalább kapcsolatba lépjen a fejlesztőkkel és kiadókkal, és elkezdjenek beszélgetni a framerate fejlesztésekről. Reménykedni mindig szabad.