Sok új szabályt fektetett le a Valve. Az első, és legfontosabb ezek között, hogy az Early Accessre kerülő játékok vásárlóinak ne ígérgessenek feleslegesen. A Valve szerint a játékosnak aszerint kell döntenie, hogy a játék éppen mit tud, és nem az alapján, hogy a fejlesztő mit ígér.
„Ne tegyenek specifikus ígéreteket a jövőben történő fejlesztésekkel kapcsolatban.” Az új szabályzatban viszont nem ez az egyetlen fontos pont. A másik lényeges újdonság, hogy a fejlesztőknek ezentúl nem szabad úgy felrakniuk projektet az Early Accessre, hogy nincs már elég pénzük a projekt befejezésére nagyon kevés, vagy éppen nulla eladással is. Ez komoly gond lehet az indie vállalkozóknak, hiszen többnyire eleve azért helyezik reményeiket az Early Accessbe, hogy az onnan befolyt bevételekkel fejezzék be álmaik játékát.
„Az Early Access nem az a hely, ahol a kész játékhoz bétatesztelőket kereshetnek” – hangzott az a pont, ahol a Valve megtiltotta a már gyakorlatilag kész projektek Early Accessre vitelét. Ezzel együtt szeretne a kiadó egy egészségesebb légkört teremteni a korai hozzáférések piacán.
Nem vagyunk meglepve ezen a lépésen, hiszen a nemrég megjelent statisztikák szerint az Early Access elég gyér sikereket ad a fejlesztőknek, és ennek egyik oka lehet az a felfogás, hogy többet ígérnek, mint amit aztán fel tudnak mutatni. Mondjuk ez az állítás a játékipar egészére ráhúzható, de ott legalább kifizetik külön a reklámot is.