Már-már nem is lehet ép ésszel felérni, hogy egyszerre 2, azaz kettő darab közepesen rossz minőségű fotógráfiát hozzon nyilvánosság George Broussard és népi zenekara. Az 1997. április 28-án bejelentett Duke Nukem Forever a leghosszabb ideje készülő játékok közé tartozik.
A fejlesztés elején még a Quake 2 motorját használták, s a megjelenést 1998. végére tervezték, de még abban az esztendőben, valamikor június folyamán átváltottak a fejlettebb Unreal motorra. A megjelenési dátum 1999-re módosult. '99-ben bejelentették, hogy az Unreal motor újabb, fejlesztett változatára állnak át, s a megjelenés 2000-re tolódik. Ebből 2001. lett rövidesen, majd egy évvel később megtörtént a Unreal Engine 2.0-ra való átállás.
2004. szeptemberében érkezett a hÃr, hogy a Doom 3 motorjára váltottak, de ezt Broussard végül cáfolta. Szóval a friss képek elvileg egy jelentÅ‘sen módosÃtott Unreal 2-es motor segedelmével készültek. Hogy mikor és milyen formában látjuk majd viszont monitorainkon, ráadásul játék közben, az továbbra is az ipar legnagyobb rejtélyei és legtalányosabb kérdései közé tartozik.