Hirdetés

DOOM - így áll össze egyetlen képkocka

|

Egy olyan játékban, mint a 2016-ban megjelent DOOM egyetlen képkocka megrajzolása mögött is rengeteg számítás rejlik. Hogyha pontosan tudni szeretnéd, mi mindent csinál a videokártyád a másodperc tört része alatt, akkor egy nemrég írt tanulmány segítségedre lehet ebben.

Hirdetés

Adrian Courrèges, egy tokiói szoftvermérnök a DOOM egy képernyőképe alapján írja le a játék grafikai motorjának működését nemrég megjelent cikkében. Pontosan felvázolja, hogyan történik egyetlen frame renderelése, az árnyékok mélységtérképének számításásától kezdve a Gauss-féle elmosódás ábrázolásáig.

A DOOM a legtöbb mostanában megjelent Windowsos játéktól eltérően nem Direct3D-re, hanem OpenGL-re és Vulkan-ra épül, így a játékot elemezve ezeknek a technológiáknak a működését ismerhetjük meg jobban. A cikk elsősorban a Vulkan-ra fókuszál, a megfigyeléseket pedig ultra beállításon egy GTX 980-on lettek végezve.

A cikkből részletesen megismerhetitek a renderelés folyamatát, az árnyékok leképezésének trükkjeit, belekukkanthattok az élsimítás és a megvilágítás folyamatába. Nem kifejezetten könnyű olvasmány, hiszen elég mélyen belemegy a technikai részletekbe, így a sazkkifejezések megértéséhez mindenképp szükség van némi előképzettségre.

Ha szeretnétek jobban belelátni a folyamatba, mindenképp érdemes beleolvasni!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)