Tekintve, hogy a megjelenés napján nem számíthatunk tesztekre az új Doommal kapcsolatban, ezért jelenleg csak arra hagyatkozhatunk, amit az id Software munkatársai elmondanak és megmutatnak a legendás akciósorozat folytatásáról.
Ezúttal többek között a fejlődési rendszer került előtérbe. Az id Software néhány munkatársa, például a kreatív rendező, Hugo Martin egy hosszabb, gameplay jelenetekkel alaposan megpakolt fejlesztői videóban beszélnek a Doom egyjátékos kampányának lehetőségeiről: például szabadon testre szabhatjuk a skilleket, hogy azok passzoljanak a játékstílusunkhoz, kedvünkre módosíthatjuk a fegyvereinket, hogy bármilyen ellenfelet is küldjön ránk a játék, felvehessük vele a harcot (bizonyos bestiák speciális stukkert igényelnek), a kutatási projektekkel és rúnákkal, amelyekkel a saját szájízünkre formálhatjuk a karakterünket.
Martin szerint egy olyasfajta fejlődési rendszert terveztek, amely lehetővé teszi, hogy különböző módon játsszunk és a saját stratégiánkat használva közelítsük meg az egyes arénákat. A Doom május 13-án jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, akkor kiderül majd, hogy milyen a gyakorlatban a videóban bemutatott fejlődési rendszer.