Kiválasztottak között lenni mindig jó érzés, és ez különösen igaz akkor, ha bekerülünk abba a szerencsés háromezer Diablo III-játékos alkotta csoportba, amelynek lehetősége van kipróbálni még a zárt béta előtt a Reaper of Souls kiegészítőt. Nem kell azonban elkeserednie azoknak sem, akik most kimaradtak, mert ha hinni lehet a Blizzard ígéreteinek, akkor még az év vége előtt elindul a zárt béta, ahová már jóval több játékost beengednek. Csak aztán győzzük idővel és energiával a rengeteg újítást, amit a játék kapott.
Az ötödik felvonás
A tesztelés kezdetén volt egy olyan érzésem, hogy a 3000 meghívottból 2800-nak egészen biztosan az lesz az első dolga, hogy indít egy crusadert. El is határoztam magamban, hogy nem állok be a sorba, inkább megnézem, milyen újdonságokat rejt az új fejezet, avagy van-e élet Diablo után.
Nos, nem kell aggódni, a démonokat le lehet győzni, de végleg elpusztítani szinte lehetetlen. A halál angyala (korábban ő volt a bölcsesség angyala), Malthael kicsit megőrült a Diablo II óta, a fejébe vette, hogy Diablo legyőzése után az emberiség jelenti a legnagyobb veszélyt a világra, és mindenáron el kell azt pusztítani. Itt kerülünk mi a képbe mint képzett démonvadászok, a mi feladatunk lesz a Halál meggyőzése az agresszív diplomácia eszközeivel.
Túlzás lenne azt mondani, hogy nagyon hosszú lett az Act V, egy combosabb karakterrel olyan négy-öt óra alatt végig lehet rohanni rajta, persze ez azért függ attól is, hogy milyen nehézségi szinten játszunk, és mennyire fedezünk fel minden apró zegzugot. A teszthez áthoztam az éles szerverekről 76-os paragon szintű demon hunteremet, aki azért már elég rendesen fel volt öltöztetve.
Nem kicsit lepődtem meg azon, hogy a 65-ös szintre (ekkor fejeztem be az Act V-öt) már sikerült lecserélnem a 150 millió aranyért megvett Manticore-omat egy sima rare számszeríjra, ami sokkal nagyobb sebzést adott. Így voltam szinte minden felszerelésemmel, sajnos (vagy szerencsére) a ezek nagy része elavul, mire elérjük a 70-es szintet. Lehet most azon pörögni, hogy mennyire szemét a Blizzard, ha arra kényszeríti a játékosokat, hogy kukázzák a több milliárd aranyért megvásárolt fegyvereiket és páncélzatukat, de nincs sok értelme. Aktív World of Warcraft-játékosként ezt minden egyes kiegészítőnél átéltem, túl fogok esni ezen a sokkon is. De legalább ott a transzmogrifikáció, minek köszönhetően nem úgy fogunk kinézni az új ruháinkban, mint a bazári majom.
Misztikus, kicsit utópisztikus
Az ötödik felvonásban menthetjük meg az új mesterasszonyt, aki a tárgyaink továbbfejlesztésében fog segédkezni. Itt van rögtön a transzmogrifikáció, ami nem más, mint tárgyaink kinézetének megváltoztatása. Amint kicsit felvirágoztatjuk a műhelyét, rögtön lesznek jobb minőségű receptjei is. A bétában talált legendary-tárgyakat azonosítás után rögtön megtanulja, és azokat bármikor felhasználhatjuk a jövőben. Kipróbáltam az enchanting részt is, bár ez nem volt zökkenőmentes, kicsit nehézkesen tudtam használni a kezelőfelületet, ráadásul a béta miatt csak korlátozott lehetőségeink voltak. Ezen azért még bőven van mit reszelni, mert ebben a formában közelít a nullához, szinte semmiféle hatással nincs az eredményünkre.
Visszatért a gamblingrendszer is, amit az egyik új NPC-nél tudunk kipróbálni. A Diablo II-ből jól ismert szisztéma egyelőre az új fizetőeszközt, a blood shardokat használja, és véletlenszerűen ad tárgyakat az általunk meghatározott fegyvertípusból. Egyelőre legendary-tárgyakat nem sikerült kiszednem ezzel a módszerrel, de a sárgákból azért összejött egy-két upgrade, szóval érdemes kipróbálni a rendszert, főként azért is, mert jelen pillanatban nincs más módja a shardok elköltésének. A Loot 2.0-s rendszerről egyelőre nem tudok sok újat elmondani; szerintem még nem működik teljes erőbedobással, mivel az alatt a tíz óra alatt, amit eddig a bétába tettem, mindössze egy narancssárga karkötő esett (mondjuk az jó nagy fejlesztés volt), szóval nem kényeztetett el a játék extra tárgyakkal. A konzolos verzióban ennyi idő alatt már két karaktert is felszerelhettünk, de nincs egy rossz szavam sem, ez béta és nagyon sok minden fog még változni.
Paragont mindenkinek
A paragon szintek bevezetése volt az egyik legjobb újítás, amit a Blizzard kitalált az alapjátékban. Az viszont sok játékosnak szúrta a szemét, hogy a megszerzett paragonszint csak annak a karakternek jelentett extrát, amelyikkel kifarmolta a szinteket. Jómagam 76-os szintig tudtam felvinni a paragonszintemet a démonvadászomon, de olyannyira meguntam a farmolást, hogy megfogadtam, maximum egy hús-vér Megan Fox lenne képes rávenni arra, hogy ugyanezt a procedúrát ismét megtegyem mondjuk egy barbárral. A Blizzard fejlesztői mástól is hasonló visszajelzéseket kaphattak, mivel új rendszerük teljesen friss alapokra helyezi ezt a paragon dolgot.
Először is az azonos accounton lévő paragonszintek összeadódnak, és bárkinél felhasználhatjuk ezeket a pontokat. Akár több karakteren egyszerre is, ami nagyban megkönnyíti a döntést, hogy indítsunk-e egy új karaktert, vagy inkább farmoljunk egy kicsit tovább a régivel. Az összesített paragonpontokat négy kategóriában (elsődleges statok, támadóképességek, védekezőképességek, kiegészítő lehetőségek) oszthatjuk el, és bármikor lehetőségünk lesz a pontok újraosztására. Paragonszintet értelemszerűen csak a hetvenedik szint elérése után gyűjthetünk.
Kalandozom, tehát vagyok
A sztori mellett a bétában lehetőségünk van választani az Adventure módot. Ilyenkor nem sorban megyünk felvonásonként, hanem tetszőleges sorrendben ugrálhatunk a nekünk tetsző pályák között egy igényesen megrajzolt térképen. Minden Actben kapunk valami bónuszküldetést, amit ha teljesítünk, jelentős mennyiségű tapasztalati ponttal és blood sharddal honorál a játék. Egyértelmű, hogy a Blizzard ezt azért találta ki, hogy enyhítsenek kicsit a farmolás egyhangúságán, bár szerintem ez csak rövidtávon fog megoldást jelenteni, túl sokáig nem tartja itt a játékosokat.
Hasonló elgondolás alapján tették a játékba a nephalem runokat, amelyekben egy véletlenszerűen esett kulcs segítségével kell megnyitnunk egy teleportkaput, mely mögött rengeteg véletlenszerűen összeválogatott szörny és egy erős boss vár minket. Eddig csak egy ilyen kulcsot találtam, és a run 30-40 percig tartott, de semmi olyan extrát nem kaptam a végén, ami miatt visszakívánkoznék ide.
Keresztes invázió
Az új kaszt nagyon népszerű a szerveren, szinte minden második tesztelő azzal játszik. Sok extrát egyelőre nem tudok elmondani róla, látszik, hogy aki kitalálta, annak paladin volt az első karaktere a World of Warcraftban, mivel nagyon sok skillt emelt át onnan kis módosításokkal. Ezzel nekem nincs is semmi bajom, értő kezekben ez a kaszt igazi nehézsúlyú tank lesz – megy a csapat élén, mindenki őt üti, de ne várjuk el tőle, hogy olyan iszonyú sebzéseket osszon, mint mondjuk egy disznó módon feltápolt barbár. Ettől függetlenül nagyon jó (és főként kényelmes) játszani, ritkán kerültem életveszélybe vele.
Ez a két oldal persze még csak a jéghegy csúcsa, jóval több van a kiegészítőben, csak ugye rá kell szánni az időt, hogy felfedezzünk mindent. Az eddig látottak alapján nyugodtan ki merem jelenteni, hogy a Reaper of Souls hozza a szokásos Blizzard-minőséget, és magasan ver minden hasonló jellegű kiegészítőt. Előre látom, hogy a kiegészítő megjelenése után ismét milliók fognak elkezdeni játszani a játékkal, és most már a sokak által démonizált AH-sem tudja elrontani örömüket. A Blizzard ugyanis ad a játékosok véleményére, és igyekszik úgy alakítani a játékait, hogy azzal minél nagyobb tömegeket képes legyen maga mögé állítani. Ehhez nagyon értenek.
A Diablo III Reaper of Souls megjelenése március 25-én várható PC-re és Mac-re, standard digitális kiadásban 39,99 dollárért, deluxe változatban pedig 59,99-ért (vagy ugyanennyi euróért).