Néhány nappal ezelőtt kiderült, hogy a Destiny 2-ben nem lesznek dedikált szerverek, amire érthető módon sokan felkapták a fejüket. A Bungie már akkor is igyekezett tisztázni a helyzetet, most pedig újabb magyarázatot kaptunk arra, hogy miért is hozták meg ezt a döntést.
A Bungie új blogbejegyzésében Matt Segur, a Destiny 2 vezető mérnöke is megszólalt és részletesen beszélt arról, hogy a játék egyedi hálózati infrastruktúrája miért nem teszi lehetővé, hogy dedikált szervereken is lehessen üzemeltetni a játékot:
"A Destiny 2-ben minden tevékenységet a szervereink szolgálnak ki. Ez azt jelenti, hogy többet nem kell a host migráció miatt aggódni egy Raid kísérlet vagy egy Trials meccs közben. Az első részben ez nem így volt, mert ott a hostolásért a játékosok gépei voltak a felelősek és kizárólag a szkriptek és a játéklogika futottak az adatközpontjainkban. Az új rendszer alapját a Destiny 1 képzi, amiről tartottunk egy GDC előadást is. Ha ezt a terminológiát használjuk, akkor a Mission Host és a Physics Host is a mi szervereinken fog futni."
Az utolsó mondatban konkrétan arra gondol, hogy egy összefüggő szerver helyett a Destiny rendszere az egyes feladatokat leosztotta a játékosok gépei, illetve a felhőben futó gépek között. Ez azt jelenti, hogy a Destiny 2 egy átmenetet képez a szerver-kliens rendszerek és a peer-to-peer megoldások között. Ez nyilván a PC-n felvet biztonsági kérdéseket, de Segur szerint fel vannak rá készülve:
"A PC-s platform egyedi biztonsági kihívásokat rejteget magában, a biztonsági nindzsáink évekig tervezgették, hogy hogyan is kezeljük ezt az új, élettel teli közösséget. Van néhány szupertitkos tervünk, ami a PC-s csalók életét rendkívül meg fogja rövidíteni. Ezen felül minden, a karakteredet érintő változás egyenesen a mi szervereink felé fog vándorolni, mindenféle peer-to-peer interferencia nélkül."
Segur arra is kitért, hogy a nyári bétateszt továbbra is a kitűzött célok között van, de egyelőre természetesen nincsenek pontos dátumok és az érintett platformok sem tisztázottak.