Hirdetés

Dead Rising Triple Pack teszt - zombik a plázában

|

Három játéknyi Dead Rising élmény egy csomagba tömörítve: megérkezett a Dead Rising Triple Pack, de vajon kinek érdemes beruházni rá? Tesztünkből többek között erre is fény derül.

Hirdetés

Vajon írtam nektek mostanában bármi újat? Be kellett mutatnom egy új világot, karaktert, történetet? Hatalmas zombirajongásom jó ideje csak arról szól, hogy régi játékok újrakeverését bámulom a tévé előtt, és tényleg minden rosszindulat nélkül mondom: unom. Az pedig még jobban zavar, hogy a "remaster" szó kimerül annyiban, hogy kicsit polírozva minden piacra kerül még egyszer; ilyenkor igyekszem észben tartani, hogy nemcsak a magamfajta öreg arcok jelentik a célcsoportot, hanem azok is, akik ezzel a generációval kezdték a videojátékok világának megismerését; talán nem akkora baj, ha összetalálkoznak pár klasszikussal. A kérdés már csak az, hogy gyakorolnak-e majd rájuk bármilyen hatást, vagy csak mi nosztalgiázhatunk ismét egy keserédes kört.

 

Foghíjas remix

Bár külön-külön is megvásárolható, a Dead Rising első két része és egy DLC újrakevert változata igazából egy csomagban ér bármit is, ár-érték arány tekintetében legalábbis biztosan. Egy tíz és egy öt évvel ezelőtti Capcom túlélő-horror megismerése az újoncoknak is érdekes lehet, már csak azért is, mert annak idején egészen új színt hozott a műfajba, sokkal viccesebbé, könnyedebbé tette a játékélményt, ráadásul lenyűgöző volt a tömeges zombihordák látványa és természetesen irtása is. Fűnyíró, deszka, kalapács, óriásmaci, elektromos gitár, tábla - bármiből lehetett fegyver, sőt, craftolni is lehetett keményebb cuccokat; az élőhalottak vágóhídra terelése sosem volt ennyire komplex és szórakoztató. Persze nem csak akciójátékról beszélünk, a ritka mentési pontok, a valós időkorlát (ami nagyon idegesítő volt), a bossharcok és a küldetések mellett a folyamatosan, tömegekben hömpölygő hullák is gondoskodtak arról, hogy ne felejtsük el: nem szórakozásból állunk egy apokalipszis közepén. És minden erőltetett elemével ez a rendszer működött, sikeressé is tett egy új címet.

Persze ehhez kellett egy laza kerettörténet és egy jól eltalált hős: az első részben Frank West, a nyolcvanas évek filmes zsánereit idéző fotóriporter vált botcsinálta akcióhőssé egy zombikkal teli plázában, a folytatásban pedig Chuck Greene motocrossbajnok élte át a borzalmakat az újraéledő apokalipszisben. Mindkét játékot átszőtte az irónia, de a második rész külön érdekessége, hogy erős társadalomkritikával spékelte meg a hentesparádét, olyan utópiát mutatott, amelyben az emberiség már együtt él a fertőzöttekkel, és gyógyszer is van harapásra (az átalakulást előzi meg, visszaváltoztatni nem tud). És persze Las Vegasban (vagyis Fortune Cityben, de nyilván mind tudjuk, miről van szó) zombiviadalok is vannak, mert a plebs szórakozni akar. Ha valakinek eszébe jut erről a Haláli hullák hajnala zárójelenete, akkor nem hibáztatom érte. Tehát ez a két epizód és a Dead Rising: Off the Record DLC egy csomagba került, de a többi kiegészítő furcsa módon kimaradt, pedig azok lényegesen érdekesebbek voltak, már csak azért is, mert ez szinte teljesen ugyanott és ugyanúgy játszódik, mint a Dead Rising 2, csak West főszereplésével.

Minden ugyanaz

Egy újrakevert régiség esetében természetes üzleti jelenség, hogy a minél kevesebb erőbefektetéssel szerzett profitmaximalizálás a cél. Értem én ezt, de az a baj, hogy a Dead Rising széria mai szemmel nézve már korántsem annyira forradalmi, bőven elbírt volna egy kis törődést. Bár az első részben szembetűnő a felhúzott textúrák minősége (és végre nem csak Xboxon láthatja ezt a tisztelt nagyérdemű), és tényleg stabilabban fut a játék, minden más hibája érintetlenül maradt. Az 1080p és 60 fps varázsszavak mellett ugyanolyan hosszú a töltési idő, de az apróbb bug, a butácska MI is rontja a játékélményt. Látszik, hogy a vizuális elemek mellett semmire nem fordított időt a Mercenary Technology csapata, a Dead Rising 2 pedig még a framerate-et sem hozza stabilan (Xbox One-on teszteltem), és a DLC is köhögött néha, fórumokon panaszkodtak a PS4-es változatra is, de ennek orvoslásához már megérkezett a patch.

De még ha nincs gond a teljesítménnyel (ami egy öt- és egy tízéves játék esetében lehetőleg fel se merüljön), akkor is kiütköznek azok a problémák, amelyek már régen is megfertőzték az élményt. A végtelennek tűnő töltési idő és a logikátlanul kialakított eszközkezelő- és menürendszer most sem vonzóbb; ha valaki csak a Dead Rising 3-mal játszott korábban, nehéz lesz ugyanúgy szeretnie ezeket a részeket. De ha ismered a szériát, akkor megint csak rájöhetsz arra, hogy bizony az idő mindig megszépíti az emlékeket, ma egész egyszerűen jobb játékok készülnek.

Szerencsére a második rész és a DLC még most is olyan kikapcsolódást nyújt, amiért érdemes elidőzni a zombik között. Az online coopban a sztori mellett (ami lényegesen szórakoztatóbbá teszi a játékot) adott egy Terror is Reality elnevezésű online mód is, amelyben egymás ellen versenyezve kell minél kreatívabb minijátékmódok keretében irtani a holt hordákat, talán ez nevezhető meg a Dead Rising 3 egyik legjobb kiegészítője, a Super Ultra Dead Rising 3' Arcade Remix Hyper Edition EX + α előfutáraként. Persze itt sem marad szégyenben a közösségi móka: részt vehetünk Fortune City tévés ügyességi vetélkedőjében, és különböző végtelenül abszurd arénás játékokat nyomhatunk közösen; a kicsit komorabb kampány mellett ez a játékmód kifejezetten üdítő, a Dead Rising agyament lényegének esszenciája. Érdemes vele játszani, akár új, akár visszatérő játékosként, de öreg motorosoknak persze ez sem lesz újdonság.

Akkor kinek érdemes?

Nem elég erős ez a csomag ahhoz, hogy egy mai játékost erőből megragadjon, és ahhoz sem elég jó, hogy a régi rajongókat a tévé elé szögezze. Nagyon hiányzik a Case West és a Case Zero ahhoz, hogy teljes legyen a kínálat. Az is furcsa, hogy Xbox 360-on ugyebár volt már egy 2014-ben megjelent gyűjtemény, a Dead Rising Collection, amelyben ezek is helyet kaptak. A játékélmény viszont pont ugyanolyan, mint régen, ennek minden csúcs- és mélypontjával. Pedig ha még dolgoztak volna is vele egy keveset, akkor egy igazán jó játékot tehettek volna le az asztalra. De a fejlesztők szemében nyilván mi vagyunk a sok zombi, akik között át kell gázolniuk az év végi bónuszért.

Dead Rising Triple Pack
A halál 72 órája.
Ami tetszett
  • Egy igazi zombis klasszikus
  • Korrekt ráncfelvarrás
  • Megunhatatlan mészárszék
Ami nem tetszett
  • Minden, ami régen sem tetszett
  • Hosszú töltési idők
  • Hol van a Case West és a Case Zero?
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)