Ma jelent meg a Dead Island felújított változata, amely PC, Xbox One és PS4 platformokra is elhozza a zombidarabolás örömét. A Techland az alapjátékot és a Riptide kiegészítőt is a Dying Lightnál használt Chrome Engine 6-os motorra ültette át, aminek köszönhetően a pályadizájn nagyrészt érintetlen maradt, a modellek nagy részét azonban lecserélték, és megváltoztak a fény- és árnyékhatások is.
Mivel a 2011-ben megjelent játék gépigénye egyáltalán nem volt durva, a felújított változattól konzolon is 60fps-t vártak a rajongók, a Techland azonban másodpercenként 30 képkockában limitálta ezt.
Mivel a játék irányítása egyébként sem túl dinamikus, nem igazán javít a helyzeten, hogy a nagy zombihullámok közepén az Xbox One teljesítménye közelebb van a 20-, mint a 30fps-hez.
A PS4 ezzel szemben hajlamos felugrálni olykor 40-re is, ezt követően pedig ismét zavaró, ha visszaesik a megszokott 30-ra. Ezek a problémák különösen a Riptide esetén zavaróak.
Az új karaktermodellek jól néznek ki, de az átvezetőknél azért érződik, hogy az animációkat 5 évvel ezelőtt készítették. A különböző felületek a valóságnak megfelelően reagálnak a fényekre, ami realisztikusabbá teszi az ábrázolást, néhány helyen azonban vissza kellett venni a részletességből (a szélben például már nem lengedeznek a faágak).
További érdekesség, hogy míg Xbox One-on egyetlen lemezre ráfért a három játék (az alap és a Riptide mellett egy pixel artos 2D verekedős csodát is kapunk), addig PS4-en csak az alapjáték van a lemezen, a többit nekünk kell letölteni.
A Techland azzal védekezett, hogy lehetetlen egyetlen lemezre több játékot is rátenni különálló menük nélkül, de a Nathan Drake Collection óta tudjuk, hogy gyönyörűen össze lehet fogni három játékot egy menüvel.
Grafikailag tehát elégedettek lehetünk a remasterrel, ha valaki csak most ismerkedik a Dead Island szériával, kétség kívül ez a legszebb módja a dolognak. Ezzel szemben technikailag azért nem nehéz belekötni, az animációk és a fizika is idejemúlt, arról nem is beszélve, hogy a 30fps-t ma már csak nagyon indokolt esetben fogadjuk el, ez pedig egyáltalán nem tűnik annak, tekintve, hogy az eredeti PC-s változat kicsit gyengébb hardveres paraméterekkel is hozta a 60fps-t.