A DayZ experimental szervereire - itt tesztelik először az újdonságokat - napokon belül megérkezhet egy jókora update, amely rengeteg új feature-t hoz majd Chernarus nem túl szívmelengető világába. A legutóbbi tapasztalatok alapján ez számos újabb bugot eredményez majd, de már megszokhattuk, hogy a szépségért meg kell szenvedni.
Az egyik legfontosabb újítás a tűzrakás bevezetése lesz, amely természetesen szoros összefüggésben áll majd a vadászattal és a főzéssel. Különböző gyúlékony anyagokat lobbanthatunk lángra, de rakhatunk tábortüzet is. Innentől tehát érdemes lesz félretenni a gyufát, különösen ha hamarosan nem csak megázhatunk, hanem ennek következményeként meg is fázhatunk majd, hiszen ilyenkor segíthet, ha pár percet eltöltünk a tűz melegénél.
Kicsit átdolgozták a fizikát, illetve a rongybaba effektust is finomítgatják a Bohemia-nál, így jövőhéttől különböző tárgyakat is dobálhatunk majd. A dobás erejét mi határozzuk meg, kb mint egy íj felhúzásánál. Ha már itt tartunk íjak és számszeríjak is érkeznek, hogy csendben vadászhassuk le a célpontot, legyen az állat, ember vagy zombi. A fejlesztők rengeteg időt töltöttek az animációk tökéletesítésével, és azt ígérik, fantasztikusan néz majd ki az íjászkodás.
A kamerakezeléssel voltak gondok korábban, így hiába volt az ember hardcore FPS rajongó, a CS-ben töltött több száz órányi tapasztalatot itt nem feltétlen tudta hasznosítani. A fejlesztők most ezen is finomítottak, valamint figyelembe vették a különböző fegyverek súlyát is, így gyorsabban fordulunk majd meg egy pisztollyal, mint ahogy tennénk az egy M4-gyel vagy láncfűrésszel a kezünkben.
Fegyverek terén egyébként újabb gyöngyszemekre számíthatunk. Véglegesítették a P1-es pisztolyt, így ezzel már a következő héttől találkozhatunk a játékban. Gyakorlatilag az AKM - az AK 47 továbbfejlesztett változata - is készen áll, a modellen azonban még csiszolgatnak picit, mielőtt bekerülhetne a loot-táblába. Az SMG-k eddig egyáltalán nem képviseltették magukat a játékban, hamarosan azonban ez a csoport is bekerül, ezzel kapcsolatban viszont még nagy a titkolózás.
Mindemellett elkészült számos új karaktermodell, étel és ruházat, valamint korábban nem látott épületekkel is találkozhatunk. A Chernarus-i pusztát ezenfelül egy új város, Karmanovka is színesíti, ahol több mint 3000 tárgy várja a bátor túlélőket.
Nektek hogy tetszenek a most bevezetett újítások?