Pontosan 1787 nappal ezelőtt, 2013. december 16-án debütált a DayZ, ami azonnal beírta magát a történelemkönyvekbe. Nagyrészt az ArmA modból önálló játékká növő csodának köszönhetjük, hogy egyáltalán létezik az Early Access intézménye. Akkor egy pillanatig mindenki azt hitte, hogy egy éven belül Dean Hall játékával fog játszani az egész világ.
És hogy mi változott az elmúlt 5 évben? A Fortnite átmosta mindenki agyát, a mobil átvette az irányítást a gaming piacon, a B̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶z̶̶̶z̶̶̶a̶̶̶r̶̶̶d̶̶̶ ̶̶̶b̶̶̶e̶̶̶j̶̶̶e̶̶̶l̶̶̶e̶̶̶n̶̶̶t̶̶̶e̶̶̶t̶̶̶t̶̶̶e̶̶̶ ̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶D̶i̶a̶b̶l̶o̶ ̶4̶-̶e̶t̶,̶ a Microsoft konzolja már erősebb mint a Sony-é. És hogy mi nem változott az elmúlt 5 évben? Az az átkozott DayZ.
Na jó, ez így nem teljesen igaz, nyilván átdolgoztak ezt-azt, de a fejlesztés nagyjából annyira szárnyalt, mint egy ólomszárnyú betonbagoly. Tavaly ilyenkor már bejelentették, hogy 2018-ban biztosan lesz béta, és hacsak bele nem csap ma a villám a Bohemia szerverparkjába, akkor ez holnap végre tényleg bekövetkezik. A játék vezető producere, Eugen Harton most elmondta, hogy holnap élesítik a 0.63-as frissítést, és mostantól a hibák kijavítására koncentrálnak.
A feature-ök már bent vannak, de a működésükkel sokszor baj van. Tudjuk, hogy ezen áll vagy bukik a játék, és most jött el az ideje, hogy ezeket kijavítsuk. Bár továbbra is rengeteg a bug a játékban, ezek közül csak kb 600 kritikus a DayZ működése szempontjából. Ezeket kijavítjuk, stabilizáljuk a játékot, és élvezhetőbbé tesszük azt az élményt, amit oly sokáig bugok gyötörtek.
A tervek szerint még ebben az évben elérik az 1.0-t (ez napi 14 kritikus hiba kijavítását jelenti, csak mondom), illetve elindulnak a kísérleti modok is, amikkel a közösség is beszállhat az új tartalom előállításába. Én most már nagyon kíváncsi vagyok, de tartok tőle, hogy pofára esés lesz a vége.