A Dark Souls egyik legnagyobb gyengeségének azt nevezte meg a közvélemény, hogy nem volt éppen játékosbarát és magas képzettséget, türelmet igényelt (értsd: a betont is megkönnyeztette), amely a folytatásban sem sokat változott, csak kiegészült éppen annyival, amiért még nem gyújtunk alá a From Software épületének.
Takesi Miyazoe, a Dark Souls II producere egy új interjúban vallott a játék részleteiről, de leginkább arról, hogy szélesebb közönség számára is elérhetővé szerették volna tenni a második részt, ezért többek között több oktatóanyagot alkalmaztak, mint az előd esetében.
Miyazoe szerint továbbra sem fognak mindent a szánkba rágni, mivel az a céljuk, hogy kreatívak legyenek a játékosok, de több segítséget kapunk majd a játékmenet során - mindezt persze a kihívás csökkentése nélkül. Az sem titok többé, hogy bár javítottak a Dark Souls II mechanikáján, a történet megőrzi nyitottságát és nagymértékben támaszkodik a játékosok felfedezésére, amivel kiegészítik a sztori hézagait.
Mit gondoltok, jó úton halad a From Software?