Meglehetősen kalandos a 2023 októberében kiadott Cities: Skylines 2 eddigi pályafutása. Arról a városmenedzselős szimulátorról beszélünk, amelynek kiadója még a megjelenés előtt maga ismerte el, hogy gondok vannak a játék teljesítményével, de nem csúsztatják el. Nem meglepő hát, hogy a játék megjelenésekor sorra kapta a lesújtó kritikákat, amelyek arról számoltak be, hogy hiába erős az alap, ha számos technikai probléma van, és tartalmak hiányoznak.
A Paradox meg is ígérte, hogy addig nem kap DLC-t a játék, amíg nem fut kifogástalanul, aztán hónapokkal később, amikor még mindig nem volt problémamentes a játékmenet, mégis megérkezett az első csomag, a Beach Properties, ami azonnal kiakasztotta a játékosokat. Ennek hatására a cég inkább visszakozott, és ingyenessé tette a korábban 10 euróért kínált DLC-t, majd bocsánatot kért, amiért elsiette a dolgokat, valamint nem úgy haladt a javításokkal, ahogy kellett volna. A Cities: Skylines 2 konzolos megjelenését októberre tervezték, ám ebből sem lesz semmi.
A Paradox kiadott egy közleményt, amelyben a konzolos játékosok számára közölt rossz hírt: a játék ezen kiadásai még mindig nem felelnek meg a minőségbeli követelményeknek, nem sikerült elérniük a korábban kitűzött, stabilitással és teljesítménnyel kapcsolatos célokat, ezért úgy döntöttek, hogy eltolják a PS-es és xboxos verziók megjelenését 2024 októberéről határozatlan időre, vagyis nem adtak meg új dátumot. A Paradox elmondta, hogy bár lassan, folyamatosan haladnak előre, még mindig vannak megoldatlan problémák, amelyek olyan módon befolyásolják a játékot, hogy károsítják a játékélményt. Várhatóan augusztusban dől majd el, hogy meg tudnak-e adni egy biztos új dátumot, vagy további problémákat kell még orvosolni előbb.
"Megértjük, hogy ez csalódást okoz, mi sem ezt reméltük. Azonban elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a fejlesztési folyamat során folyamatosan tájékoztassuk titeket, még akkor is, ha a fejlemények nem mindig olyanok, mint amilyennek szeretnénk."
Áprilisban még azt mondta a Paradox, hogy két külön csapat dolgozik a PC-s és konzolos kiadásokon, hogy a fókusz és idő megosztása nélkül tudjon mindegyik projekt fejlesztése haladni, de úgy tűnik, hogy ez egyelőre nem hozta a kívánt eredményt. Az, hogy a PlayStationös és xboxos verziók 2024-ben végül nem fognak megjelenni, azt jelenti, hogy a Cities: Skylines 2 csak több mint egy évvel a PC-s kiadás után érkezhet új platformokra. A hír írásakor egyébként többen játszanak Steamen az első résszel (12605 játékos), mint a másodikkal (10892 játékos).