Szomorú nap ez a mai, hiszen a Crytek rengetegek kínlódás után bejelentette, hogy öt stúdióját is bezárja, köztük azt is, amelyik itt van Magyarországon. Habár elsősorban a frankfurti és a kijevi stúdiók játékait ismerheti a nagyközönség, a többi részleg is aktívan fejlesztett, szóval úgy gondoltuk, hogy itt lenne az ideje megnézni, miket köszönhetünk a nemzetközi csapatoknak.
Budapest
Kezdjük hazánk büszkeségeivel, hiszen nekik rögtön egy komolyabb cím is akad a portfóliójukon. A 2007-ben alapított magyar stúdió első fejlesztése nem más volt, mint a nagy sikerű Crysis önálló kiegészítője, a Crysis Warhead, ami az elődjátékhoz hasonlóan szintén nagyon jó fogadtatásban részesült. A Crysis Warhead azért is említésre méltó, mert magyar szinkronnal is játszható, ami tele van igazi aranyköpésekkel.
A srácok később kiadták a Fibble Flick'n'Roll és a The Collectables nevű mobiljátékokat, valamint talán ti is emlékeztek rá, hogy a Ryse-on is dolgoztak abban az időszakban, amikor még kinectes játéknak készült.
Isztambul
Az isztambuli stúdió a fiatalabbak közé tartozott, 2012-ben alapították, így nagyon nem volt idejük saját játékba belekezdeni (vagy ha volt, azt már sajnálatos módon nem fogjuk látni), viszont részt vettek a Warface fejlesztésében, ami egy koprodukció volt a Crytek stúdiói között. Ez a futurisztikus FPS először csak a kínai piacon volt elérhető, de később több régióban is megjelent.
Szófia
A bolgár stúdiót Crytek Black Sea-ként szokás emlegetni, ez pedig azért van, mert a csapatnak csak simán Black Sea volt a neve, amíg a Crytek meg nem vette. Az első játékukat, a Knights of Honor című RTS-t még a cégtől függetlenül jelentették meg 2004-ben. A 2008-as Worldshift kiadása után (ami még szintén függetlenül projekt volt) már tényleg a Crytek projektjein dolgozott a cég, melyek közül az Arena of Fate-et érdemes leginkább kiemelni, ami ugye a Crytek első próbálkozása a MOBA műfajban.
Sajnos nem mindegyik bezárt stúdióhoz tudunk játékokat kötni, ami azért baj, mert ki tudja, hogy milyen izgalmas projekten dolgoztak azok a srácok, akik még nem kaptak esélyt, hogy megmutassák a tudásukat. Mindenesetre mi sok sikert kívánunk azoknak, akik áldozatul estek ennek a leépítésnek, mert az egészen biztos, hogy sok tapasztalt és tehetséges játékfejlesztő keresi most az új helyét.
Ti melyik Crytek fejlesztésre emlékeztek a legszívesebben?