Chris Roberts a Wing Comander sorozattal elképesztő népszerűségre tett szert, így sokan látták volna szívesen, hogy mire megy egy olyan nagyszabású projekttel, mint a Star Citizen és a Squadron 42 névre hallgató egyjátékos módja, így rekord mennyiségű pénzt dobtak össze számára a rajongók Kickstarteren. Az ezek eredeti motorját szolgáltató Crytek azonban nem volt elégedett, hogy lényegében két játék készül, míg ők csak egyért kaptak pénzt, így beperelték a fejlesztőket, viszont most halasztani szeretnék a pert, mivel szerintük nem jelenik meg idén a singleplayer kaland.
A fejlesztés 2011 óta zajlik, az azóta eltelt 9 év alatt pedig jó pár változtatáson esett át mindkét játék; mostanra a Lumberyard Engine ketyeg alattuk, de eredetileg a CryEngine szolgált az ambiciózus űrhajós móka alapjául. Az utóbbit birtokló Crytek úgy érezte, hogy a Star Citizent fejlesztő Cloud Imperium Games megtévesztéssel élt, mivel egyetlen játék elkészítéséhez licencelte az említett motort, azonban szemmel láthatóan a Squadron 42 alá is ugyanaz került, ami szerintük egy teljesen különálló alkotás. Hogy állításuk mennyire állja meg a helyét, azon lehetne vitatkozni, hiszen lényegében egy másik névre keresztelt egyjátékos módról beszélünk, de ennek bebizonyítását inkább hagyjuk az ügyvédekre.
Ami sokkal érdekesebb, hogy a Crytek most a tárgyalás elnapolását kérte, mivel szerintük a Squadron 42-nek még nem lesz játszható verziója októberig, amikor is bíróság elé kéne állni. Ez már csak azért is furcsa, mivel a Star Citizent már most is kipróbálhatják a támogatók, noha még mindig csak az alfa verziót. És ugyan nemrég kaphattunk egy rövid ízelítőt abból, miként fest majd a Squadron 42, azonban az eddigiekből okulva már tippelni sem mernénk, hogy mikor jelenhetnek meg Chris Roberts hőn áhított játékai.