A Gamereactornak adott interjúból kiderült, hogy a fejlesztők akarata volt a PC exkluzivitást elhagyni és konzolokra is fejleszteni.
Az eredménynek egy olyan játéknak kell lennie, amely PC-n és konzolokon is fut anélkül, hogy bármelyik tulajdonosai úgy éreznék, hogy őket "becsapták".
"A legnagyobb kihívás a CryEngine 3 fejlesztésében a megfelelő skálázási képesség volt úgy, hogy megmaradjon a vizuális minőség és a teljesítmény is" - nyialtkozta Cevat Yerli.
"Ez mindig nagy kihívást jelent; problémák mindig történnek, de nagyon büszkék vagyunk rá, hogy meg tudtuk oldani ezeket a gondokat és ezt be is tudtuk bizonyítani jónéhány Crysis 2 engine bemutatóval" - tette hozzá a Crytek CEO-ja.
"Úgy gondolom, hogy konzolos játékosok számára a Crysis 2-ben a nagyfokú szabadság lesz a legérdekesebb. A Crysis játékmenete sosem volt sandbox alapú, hanem jó rálátást adunk a végrehajtandó feladatra, hogy a játékos jól eltervezhesse és végrehajthassa küldetését, ellenfeleinek legyőzését."
"Abban van nagy szabadsága a játékosnak, hogy milyen tervet követ, milyen fegyvert és a környezettel való milyen akciót választ. Ezt hívjuk Veni Vidi Vici játékélménynek - azaz Jöttem, Láttam, Győztem - s ez elég friss dolog lesz a konzol-piacon."
"A PC-s játékosok számára a Crysis 2 szerintem még nagyobb játékélményt, még szebb kinézetet és akadálymentesebb futást ad majd - és senki sem fogja becsapva érezni magát bármilyen platformon is éli át a tapasztalatot" - fejezte be mondanivalóját Cevat Yerli.