Merész húzás volt az Epic-től viszonylag olcsón a fejlesztők rendelkezésére bocsátani az Unreal Engine 4-et Unreal Editorral, forráskóddal, minden mással együtt, és várható volt, hogy a riválisok is lépni fognak erre.
A Crytek valószínűleg nem tegnap alatt találta ki, hogy a CryEngine árazását megváltoztassa, de a többek között a Ryse: Son of Rome alatt is üzemelő motor lényegesen olcsóbb lett az Epic sajátjánál. Bár az is igaz, hogy a fejlesztők egy picit kevesebb eszközt kapnak. Havi 9,90 dollárért az indie-knek lehetősége nyílik az említett Ryse-nál alkalmazott minden eszközt felhasználni, illetve a GDC-n bemutatott Physically Based Shading, Geometry Cache és Image Based Lightning funkciók is elérhetőek lesznek. Az ingyenes SDK a jelenlegi feltételek mellett továbbra is megmarad, további részleteket később árulnak el.
A Crytek továbbá nem kér a megjelenő játékok bevételeiből. Meglátjuk, hogy két-három éven belül melyiket fogja több játék használni. Nektek melyik a szimpatikusabb?