Hatalmas közfelháborodást keltett egyes PC tulajdonosok körében, miszerint az asztali rendszerek egyik megingathatatlan támogatója felhagy exkluzív játékai fejlesztéseivel és szélesre tárja kapuit a konzolok előtt. Cevat Yerli tavaly júniusban megejtett kijelentése alapjaiban megváltoztatta a Crytek elkövetkezendő évekre betervezett üzleti stratégiáját. A hazánk hírnevét öregbítő Crysis Warhead után felhagytak PC exkluzív játékok sorozatgyártásával és bejelentették, átállnak multiplatform megjelenésekre. Ennek hatását komolyan megérezhetjük, amennyiben figyelmesen követjük grafikus motorjuk karrierjének minden egyes mozzanatát: lelepleződött a CryENGINE 3.
Teljes pompájában a márciusi GDC kiállításon vehetjük szemügyre a kifejezetten (tessék figyelni) Xbox 360, PlayStation 3 és MMO alkotásokra kihegyezett grafikus motort. Hivatalos közleményükben feltűnően keveset foglalkoznak a személyi számítógépekkel, ha mégis, akkor örömmel tudatják velünk, hogy forradalmi lépéseket tettek előző, kizárólag PC exkluzív motorjaik kiadása óta. Repkednek a „tökéletes, egyedülálló, elképesztő" és „következő generációs" kifejezések. Különösen nagy hangsúlyt fektettek a masszívan multiplayer online játékok (CryENGINE 3 Sandbox pályatervező csomagot is mellékelnek motorjuk mellé), valamint a WYSIWYP (What you see is what you play) funkció támogatására.