A rajongók hamar észrevették, hogy a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy nem pont ugyanúgy viselkedik, mint a Naughty Dog PS1-es eredetijei, ettől pedig alapvetően nehezebb lett a platformer némelyik része. A felújításért felelős Vicarious Visions nemrég egy blogposztban mesélte el, miért is döntöttek így a csapat tagjai.
Elmondásuk szerint az N. Sane Trilogyn belül viszonylag egységes játékélményre törekedtek, ezért először mindhárom részben ugyanúgy ugrott a főszereplő. Ezt a legmodernebb epizód, a Crash 3: Warped alapján dolgozták ki, de később a tesztelés során arra jutottak, inkább mindegyik epizód esetében eltérnek kicsit ettől a modelltől. Ez okozza például, hogy Crash kicsit gyorsabban zuhan az első rész felújított változatában, mint a '96-os eredetiben.
Kiemelték továbbá, hogy az ütközési modell máshogy működik, mint az eredetileg használt motorban, ráadásul a PS4-es változathoz adott fizika még tovább bonyolítja a helyzetet, így némelyik ugrást valóban precízebben kell végrehajtanunk. Ez főleg az első részre igaz, így azt javasolják, hogy akinek problémái vannak a trilógia nyitányával, először gyakoroljanak kicsit a második és a harmadik epizóddal. Más módszerekkel egyébként könnyítettek is az első játékon a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy készítői.
Hozzáadtak a játékhoz egy dinamikus nehézségi rendszert, ami észreveszi, ha valaki elakad a játék egy részénél. Ekkor további checkpointokat és Aku Aku maszkokat tesz a pályára a program, így megkönnyítve a játékos dolgát.