Hirdetés

Conan Exiles - fontos lehetőségek maradnak ki a játékból

|

Közel a Conan Exiles megjelenése, azonban sok korábban ígért feature-t ki kellett vágniuk a fejlesztőknek.

Hirdetés

Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy hamarosan véget ér a Conan Exiles korai hozzáférésű időszaka, és elérkezünk a tényleges megjelenéshez. 2018. május 8-ától hivatalosan is kapható lesz a játék, aminek így azért már tényleg illene teljesen elkészülnie. Nos, erről sajnos koránt sem beszélhetünk.

Hirdetés

Már tavaly decemberben jelezték a fejlesztők, hogy sajnálatos módon bizony lesznek majd olyan korábban beígért játékbéli lehetőségek, amik nem kerülhetnek be a teljes verzióba már a megjelenés napján. Most pedig konkrétan elárulták, mik azok a dolgok, amiket kénytelenek voltak kivágni a barbáros túlélőjátékból. Nem számíthatunk például hátasokra és petekre sem. Az alkotók elmondták, hogy tisztában vannak vele, a mountok voltak a leginkább várt és kért részei a játéknak, de egyszerűen nem lehetett megoldani az implementálásukat. A Conan Exiles technikai korlátai egészen egyszerűen nem engedik meg, hogy bizonyos sebesség felett mozogjunk a játékban, vagyis a túl gyors hátasállatok szétvágnák a töltési időt és a játékvilág megjelenítésének gyorsaságát. Állításuk szerint a fejlesztők tényleg mindent megpróbáltak, de végül eljutottak arra a pontra, ahol el kellett dönteniük, hogy inkább az egész játék csiszolgatására fordítják a maradék időt, és nem egy olyan problémával szenvednek, amelynél még csak a megoldás közelében sem járnak. A petek ezzel szemben valamikor tényleg bekerülhetnek majd, de egyelőre inkább másra fektették a hangsúlyt a végső simítások során. A kis kedvenceknél az okozhat egyébként gondot, hogy a szerverek elkezdhetnek köhögni, ha egyszerre túl sok játékos és túl sok állatka rohangál egy helyen. 

Azok is csalódni fognak, akik a világ legnagyobb mágusát akarták megszemélyesíteni a Conan Exilesban. A varázslatok hiányát azzal magyarázták, hogy a csapat inkább a harcrendszer tökéletesítésére fókuszált. El kellett dönteniük, hogy megosztják az erőforrásokat, és a gárda fele a harc kipofozására, a másik fele pedig a varázshasználat kidolgozására koncentrál, de végül dobták a mágiát a fenébe. Lesznek azonban különféle főzetek és gránátok a játékban, a fejlesztők szerint pedig végül is az alkímia is tekinthető egyfajta varázslatnak a Conan világában. Mondjuk, ha engem kérdeztek, Thulsa Doom vagy Thoth-Amon nem éppen egy sarki méregkeverő volt, de érjük be ennyi magyarázattal. A különböző potionök és robbanó, vagy mérgező füstöt kibocsájtó üveggömbök mellett csalikat is készíthetnek majd az alkímiában jártas játékosok, amelyek segítségével könnyedén magukhoz csalogathatnak majd bizonyos lényeket. 

Végezetül a településeket is meg kell említeni, amik szintén nem készülhettek el. Különösen a PvE szervereken lett volna remek látni ezeket az NPC-kkel megtömött falvakat. Az alkotók sosem konkretizálták, hogy mit is szeretnének összehozni settlement system címszó alatt, de azért a körvonalak látszottak, és biztos vagyok benne, hogy sok játékos tényleg számított arra, hogy megkapjuk a játékbéli településeket. Ahogy korábban, úgy ennél a pontnál is a fejlesztők prioritásait határozták meg indoklásképpen. Azok a szakemberek, akiknek a várost működtető mesterséges intelligencián kellett volna dolgozniuk, inkább az ellenségek MI-jét kalapálgatták, vagyis itt is a harcra fektették inkább a hangsúlyt. Egy túlélőjátéknál ez végső soron érthető, de azért fájó, hogy ez a lehetőség is kimaradt. 

Egyetlen játék sem maradhat végtelenségig az early access fogságában, világos látszik, hogy azok a címek, amik túlzottan sokáig a korai hozzáférés bűvkörében ragadnak, végül talán sosem készülnek el (és itt most nem szeretnék ujjal mutogatni, ti is tudnátok kapásból mondani pár példát). A Conan Exiles 12 hónapot töltött early accessben, ezalatt 32 nagyobb frissítést kapott, lustasággal tehát semmiképpen sem vádolhatjuk a készítőket. A hivatalos megjelenés után is tovább épül és szépül majd a játék, mi pedig nem tehetünk mást, el kell fogadnunk, hogy ennyi idő alatt "csak" ennyi fért bele. 

A Conan Exiles 2018. május 8-án jelenik meg PC-re, valamint PlayStation 4 és Xbox One konzolokra. Titeket mennyire zavar, hogy a fentebb említett feature-öket ki kellett vágni a játékból?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)