Lassan négy éve, hogy a Relic Entertainment szakított a hagyományos aranyat kapálós, fát bányászós RTS játékmenettel, és elkészítette a Warhammer 40.000: Dawn of War-t. Két évvel később hasonló stílusú, de más környezetbe ültetett játékkal álltak elő a Company of Heroes képében. A II. Világháborúban játszódó stratégia a szellemi elődjéhez mérhető sikert aratott, és így - ahogy az lenni szokott - hamarosan követte az első kiegészítő, az Opposing Fronts. Azóta eltelt egy teljes év, de a Relic továbbra sem a folytatást heggeszti (hiszen az erőforrásaik nagy részét felemészti a Dawn of War II), hanem egy újabb kiegészítőt, Tales of Valor címen.
Az érme három oldala
Az alapjáték egyik gyengepontja a - szó szerint - egyoldalú egyjátékos mód volt, mert csak az amerikai seregekkel vonulhattunk harcba. Az Opposing Fronts ezt kiegészítette a britekkel és a németekkel, a Tales of Valor pedig folytatja ezt a jó szokást, és mindhárom oldalon kipróbálhatjuk magunkat. Azonban az elődöktől eltérően kisebb (de nem kevésbé fontos) összecsapások levezénylése hárul ránk, a nagyobb kaliberű hadjáratok helyett. Bár a brit és amerikai kampány részleteiről még nem árultak el semmit, a németek egy küldetéseiről azonban már esett szó: Michael Wittman SS Panzer parancsnok ismertebb tetteit követhetjük végig, aki például a Villiers-Bocagei csatában negyed óra alatt húsz brit járművet semmisített meg.
Közvetlen közelről
A fejlesztők láthatóan elirigyelték a hasonló környezetben játszódó FPS-ekben gyakran felbukkanó, tankkal pusztítós pályák nyújtotta élményt, és egy ehhez hasonló lehetőséget építenek a Tales of Valorba. A direct-fire lényege, hogy bármikor átvehetjük az irányítást fegyverrel felszerelt járműveink lövegtornya felett, és pontosan megszabhatjuk a lövés irányát. Persze a mód használata nem kötelező, hogy a keménymagos stratégák se érezzék magukat elárulva, sőt, többjátékos módban egyáltalán nem lesz elérhető, hiszen elég körülményes lenne kiegyensúlyozni a játékmenetre mért hatását.
Többjátékos móka
Az eddig említett újítások mind az egyjátékos módot érintették, de a Relic persze a multiplayert sem hagyja magára. Ahogy az ilyen esetekben elvárható, új pályák mindenképpen érkeznek, de melléjük új játéktípusokat is kapunk. Ezek közül eddig az Invasionről esett szó, melyben egy darab Tiger I tankkal (a Wikipedia azt mondja nekem, hogy az eredeti neve Panzerkampfwagen VI Ausführung H... nem csoda, hogy becézni kezdték) kell helyt állnunk az egyre nehezedő ellenséges hullámokkal szemben.
A Relic tehát mindent megtesz, hogy a sorozat rajongóinak a kedvében járjon, és hiába foglalja el idejük nagy részét a Dawn of War II, nem szándékoznak elnagyolni a Tales of Valort. Az önálló (azaz a használatához nincs szükség az eredeti játékra) kiegészítő 2009 áprilisára van belőve, de pontos megjelenést még nem tudunk.
GameStar