Lassan négy éve, hogy a Relic Entertainment szakÃtott a hagyományos aranyat kapálós, fát bányászós RTS játékmenettel, és elkészÃtette a Warhammer 40.000: Dawn of War-t. Két évvel késÅ‘bb hasonló stÃlusú, de más környezetbe ültetett játékkal álltak elÅ‘ a Company of Heroes képében. A II. Világháborúban játszódó stratégia a szellemi elÅ‘djéhez mérhetÅ‘ sikert aratott, és Ãgy - ahogy az lenni szokott - hamarosan követte az elsÅ‘ kiegészÃtÅ‘, az Opposing Fronts. Azóta eltelt egy teljes év, de a Relic továbbra sem a folytatást heggeszti (hiszen az erÅ‘forrásaik nagy részét felemészti a Dawn of War II), hanem egy újabb kiegészÃtÅ‘t, Tales of Valor cÃmen.
Az érme három oldala
Az alapjáték egyik gyengepontja a - szó szerint - egyoldalú egyjátékos mód volt, mert csak az amerikai seregekkel vonulhattunk harcba. Az Opposing Fronts ezt kiegészÃtette a britekkel és a németekkel, a Tales of Valor pedig folytatja ezt a jó szokást, és mindhárom oldalon kipróbálhatjuk magunkat. Azonban az elÅ‘döktÅ‘l eltérÅ‘en kisebb (de nem kevésbé fontos) összecsapások levezénylése hárul ránk, a nagyobb kaliberű hadjáratok helyett. Bár a brit és amerikai kampány részleteirÅ‘l még nem árultak el semmit, a németek egy küldetéseirÅ‘l azonban már esett szó: Michael Wittman SS Panzer parancsnok ismertebb tetteit követhetjük végig, aki például a Villiers-Bocagei csatában negyed óra alatt húsz brit járművet semmisÃtett meg.
Közvetlen közelről
A fejlesztÅ‘k láthatóan elirigyelték a hasonló környezetben játszódó FPS-ekben gyakran felbukkanó, tankkal pusztÃtós pályák nyújtotta élményt, és egy ehhez hasonló lehetÅ‘séget épÃtenek a Tales of Valorba. A direct-fire lényege, hogy bármikor átvehetjük az irányÃtást fegyverrel felszerelt járműveink lövegtornya felett, és pontosan megszabhatjuk a lövés irányát. Persze a mód használata nem kötelezÅ‘, hogy a keménymagos stratégák se érezzék magukat elárulva, sÅ‘t, többjátékos módban egyáltalán nem lesz elérhetÅ‘, hiszen elég körülményes lenne kiegyensúlyozni a játékmenetre mért hatását.
Többjátékos móka
Az eddig emlÃtett újÃtások mind az egyjátékos módot érintették, de a Relic persze a multiplayert sem hagyja magára. Ahogy az ilyen esetekben elvárható, új pályák mindenképpen érkeznek, de melléjük új játéktÃpusokat is kapunk. Ezek közül eddig az InvasionrÅ‘l esett szó, melyben egy darab Tiger I tankkal (a Wikipedia azt mondja nekem, hogy az eredeti neve Panzerkampfwagen VI Ausführung H... nem csoda, hogy becézni kezdték) kell helyt állnunk az egyre nehezedÅ‘ ellenséges hullámokkal szemben.
A Relic tehát mindent megtesz, hogy a sorozat rajongóinak a kedvében járjon, és hiába foglalja el idejük nagy részét a Dawn of War II, nem szándékoznak elnagyolni a Tales of Valort. Az önálló (azaz a használatához nincs szükség az eredeti játékra) kiegészÃtÅ‘ 2009 áprilisára van belÅ‘ve, de pontos megjelenést még nem tudunk.
GameStar