A média világában Hitman után Kane (alias Joe Kucan) minden idÅ‘k egyik leghÃresebb kopasz „bad ass" karaktere - nem véletlen, hogy a www.doubleviking.com cÃmű honlapon a harmadik helyen szerepelt (közvetlenül Hitman és Yul Brunner után.) Nem csoda tehát, hogy az Electronic Arts ismét fÅ‘szerepet kÃnált neki a Command & Conquer 3 kiegészÃtÅ‘jében. A Kane's Wrath-ban a próféta felemelkedését és karrierjének megszilárdulását egyengethetjük.
Bad boys only
Akinek a C&C fanok közül a pizsamájára és a téli mamuszkájára „I Love GDI!" felirat van tetoválva, az jobb, ha be sem tölti a Kane's Wrath kiegészÃtÅ‘t, ugyanis ezúttal csak és kizárólag a NOD hatalmának megszilárdÃtásán fogunk ügyködni a delejes tekintetű Kane szerepében, tehát GDI és scrin hadjárat ezúttal elmaradtak. A NOD oldalán összesen 13 misszióban, három különbözÅ‘ idÅ‘sÃkban kell az örök életű Kane-t segÃtenünk. Az elsÅ‘ idÅ‘szak közvetlenül a Tiberian Sun: Firestorm eseményei után játszódik és egy Brother Marcian nevű NOD vezér törekvéseit kell letörnünk. Marciant ugyanis megfertÅ‘zték a GDI rágalmai Kane állÃtólagos halálával kapcsolatban, ezért saját kezébe akarja venni a NOD irányÃtását, Kane-t pedig kóklernek tekinti. Persze ezt a sértést nem hagyhatjuk annyiban...
Alexa szőke nő, de nem ostoba...
A következÅ‘ idÅ‘szak már párhuzamosan a C&C 3 eseményeivel párhuzamosan játszódik és Kane mellett egy újabb irányÃtóval, Alexa Kováccsal is megismerkedhetünk. A magyaros nevű hölgyet nem más, mint Natasha Henstridge alakÃtja és a Species-bÅ‘l ismert szÃnésznÅ‘ teljes „mellbedobással" igyekszik szerepének megfelelni. Iróniát félretéve Natasha egyik legnagyobb érdeme ezúttal tényleg formás keblei, amelyek a NOD-os egyenruhájából kandikálnak ki, viszont a szÃnésznÅ‘ kicsit túl komolyan vette és túljátszotta szerepét - de hát az ilyet már megszokhattuk. A fekete Carl Lumbly egyébként sokkal idegesÃtÅ‘bb Marcian szerepében, bár lehet, hogy ebben az is közrejátszik, hogy Å‘ nem egy csinos szÅ‘ke nÅ‘...
Mindenesetre a harmadik idÅ‘szak nagyjából a C&C 3 befejezése után játszódik, de a sztori itt már annyira kaotikus és zagyva, hogy igazából nem is nagyon foglalkoztam vele. Összességében a Kane's Wrath hadjárata érezhetÅ‘en egy fokkal gyengébb az alap C&C 3-hez képest: kapkodós, gyengébben kidolgozott sztori, negyedannyi szereplÅ‘, és azok sem túl kiemelkedÅ‘ek. (Persze Kucant leszámÃtva, Å‘ most is profi.)
Küldetéstudat
A Kane küldetései összességében szódával elmennek, de nem annyira változatosak és érdekesek, mint az alapjátékban. A helyszÃnek kidolgozása eléggé egyhangú, illetve kevés a változatosság, vagy az eredetiség is: a C&C3-ból ismert sivatagos, dzsungeles pályát például nem találunk, de az olyan rémálomszerű és rendkÃvül hangulatos küldetések is hiányoznak, mint az a pálya, ahol egy német nagyvárost kellett védenünk az éjszakai zuhogó esÅ‘ben a támadó scrinek ellen.
A legtöbb misszió szimpla támadásokból, illetve valamilyen fontos NPC elfogásából és kimenekÃtésébÅ‘l áll és sajnos megint kapunk párat a „kommandózd végig a pályát pár egységgel, vagy egyedül" tÃpusú missziókból is, amit én speciel elmondhatatlanul utálok.
Ezt leszámÃtva azért a hadjárat mégis élvezetes, a feladatok viszonylag érdekesek és a pályák kidolgozására is tisztességes iparos munka, ahogy azt az EA-tól megszokhattuk.
Mit hozott Kane bácsi?
A Kane's Wrath egyik legjópofább újÃtásai közé tartoznak az epikus egységek. Ezek közül a hadjáratban csak a NOD gigantikus robotját, a redeemert irányÃthatjuk, de multiban és skirmish-ben a GDI hatalmas tankját, a MARV-ot, illetve a scrinek pókszerű egységét, az eradicatort is csatába vezethetjük. Ezek tényleg sokat dobnak a játékon és sikerült jól kidolgozni Å‘ket - bár multiban nem mindig látjuk hasznukat.
A másik újÃtás a világtérképes összecsapás, amelynél egy Rizikó-szerű fÅ‘térképen küzdhetünk körökre osztott háborúban. Sajnos erÅ‘sen érzÅ‘dik, hogy ehhez az EA Los Angeles csapata annyira nem ért, mert a nem túl attraktÃv és meglehetÅ‘sen átláthatatlan, kusza kezelÅ‘felület, és unalmas játékmenet koránt sem ösztökél a „csak még egy kört"-féle fanatizmusra, mint egy Sid Meier-féle klasszikusnál.
Végül meg kell még emlÃtenünk a hat új „frakciót", amelyek az alapnépek mellé választható fajként kerültek be a multiba.
Szódával és egy csipet tiberiummal elmegy
A Kane's Wrath ugyan nem kiemelkedÅ‘ része a sorozatnak, de a rajongók szerintem elégedettek lesznek vele. A hadjárat kicsit összecsapott mivolta ellenére is érdekes és viszonylag izgalmas, a multi rész kiforrott, Kane pedig jó arc, mint mindig. A következÅ‘ GameStarban egy hatoldalas fókusz keretében fogom kivesézni a játékot, úgyhogy aki még több információra kÃváncsi, annak csak az áprilisi szám megjelenéséig kell várnia.
GameStar