Cliff Bleszinski, avagy ClfifyB nevéhez olyan franchise-ok kötődnek, mint az Unreal és a Gears of War, így érthető, hogy fontos része a játéktörténelemnek. 1992-ben kezdett az Epic Games-nél és húsz évvel később távozott a csapattól, hogy egy rövid pihenőt tartva új stúdiót alapítson (Boss Key Productions), végül annak 2018-as megszűnésével más művészetek felé fordult (mint a színház és az írás).
Az Epic Games CliffyB távozása után két évvel adta el a Gears of War franchise jogait a Microsoftnak, Bleszinski pedig azt is tudni véli, hogy miért döntött így a vállalat.
Cliff Bleszinski az amerikai IGN-nek adott interjújában osztotta meg a gondolatait az üzletről és úgy gondolja, hogy tudni véli, miért került a Microsofthoz a Gears of War franchise:
"Őszintén azt hiszem, hogy miután Lee Perry [a Gears of War 2 gameplay dizájnere], én és Rod Ferguson [a Gears of War producere] elmentünk, az Epic nem igazán tudta, mit kezdjen a franchise-zal. Egy ideje nem szállítottak játékot. A [Unreal] motor elég jól ment, de növekedtek, és valószínűleg szükségük volt a bevételre, még akkor is, ha nem igazán tudták, mit kezdjenek a széria jövőjével."
Bleszinski hozzátette, hogy Phil Spencer volt az egyetlen, aki felhívta őt, miután az üzlet megköttetett:
"Bármennyire is szerettem Timet és Markot [Rein, az Epic Games alelnöke], és még mindig tartjuk a kapcsolatot, de amikor az IP-t eladták a Microsoftnak, az egyetlen telefonhívás, amit kaptam, Phil Spencertől jött. Ez Phil. Ahogy mondani szokták, egy úriember és egy tudós."
A Gears of War franchise-t azóta a The Coalition gondozza, amely 2015-ben a Gears of War: Ultimate Editionnel kezdett, majd elhozta a rajongóknak a Gears of War 4-et és a Gears 5-öt, valamint besegített a Gears Tacticsba is. A pletykák szerint éppen egy Gears of War remaster gyűjteményen dolgozik a csapat, de egyelőre ez még nem kapott hivatalos megerősítést.