A Civilization VI: Gathering Storm elsődleges célja, hogy a játék térképeit sokkal élettel teltebbé tegye. A kiegészítő megjelenése után vulkánkitörésekre, árakra, tornádókra, hóviharokra, és más természeti jelenségekre számíthatunk, melyeknek komoly játékmenetbeli hatásaik lesznek.
Természetanyánk bosszúja ellen új épületekkel és technológiai fejlesztésekkel védekezhetünk. Egy gát-kerület például megvédheti a bázisunkat egy áradástól, és még segíthet is abban, hogy a környező földek termelését megpörgesse. Ezekkel az új mechanikákkal együtt a World Congress is visszatér, aminek köszönhetően szavazhatunk majd a világ politikai helyzetét érintő döntésekre.
A Firaxis szeretné, ha a Civilization VI világa kicsit jobban visszaadná a valóságot, így ehhez mérten át is rendezi kicsit a pályákat, és még a globális felmelegedést is beépíti a játékba. A nemzetek vezetői hamar változásokat fognak észlelni a meccsek későbbi szakaszaiban, ha gátlástalanul égetik az olajat és a szenet.
A Civilization VI: Gathering Storm megjelenése 2019. február 14-én várható PC-re. A Nintendo Switch verzióról még nincs információ.