A Call of Duty játékok már jó ideje valójában három játékból állnak. Adott az egyjátékos kampány, a szabadabban kezelt többjátékos mód, és a teljesen független zombis mód, amiben aztán tényleg mindent lehet.
Ez a felosztás a Call of Duty WWII esetében is megmarad, mindhárom játékrész más célt szolgál. Míg a kampányban láthatunk majd horogkereszteket, és különösen ügyeltek arra, hogy minden illeszkedjen a történelembe, hitelesen mutassák be az emberiség egyik legszörnyűbb háborúját, a multiban és a zombis módban a szórakozást helyezték előtérbe.
"A kampány során fontos, hogy jól egyensúlyozzunk az autentikussággal, és azzal, hogy 100 millióan haltak meg az emberiség legsötétebb napjaiban. Ezért szerepel benne a horogkereszt, egy történész segítségével gondoskodunk arról, hogy hiteles, ízléses, tiszteletteljes legyen."
- mondta Michale Condrey, a Sledgehammer egyik társalapítója.
"Ugyanakkor a többjátékos és zombis módokból szándékosan hagytuk ki. Azt szeretnénk, hogy a közösség együtt játsszon. Tiszteletben akarjuk tartani az egyes helyi szokásokat és törvényeket. Őszintén szólva ez egy sötét szimbólum, mögötte sok érzelemmel, és nem gondolom, hogy ez összeegyeztethető az általunk kínált többjátékos élménnyel."
"A többjátékos mód arról szól, hogy a Call of Dutyt élvező játékosokat összehozzuk. [...] Brutálisabb, mint a legutóbbi pár játék, viszont néhány esetben kreatív szabatságot kaptunk, hogy olyan élményt kínáljunk, ami a rajongóknak valóban tetszik. A kihívás az volt, hogy a játékosok idejük felét a tengelyhatalmak oldalán töltik. Azt akarjuk, hogy mindenki önmaga lehessen, nem számít, a konfliktus mely oldalán áll. Nem kertelek: tudjuk, hogy ilyen nem volt a német erőknél. A '40-es években magas szintű volt a rasszizmus és az ehhez kapcsolódó feszültség, így nem harcolt volna egy fekete német a többi német mellett."
Azoknak, akik képesek ilyenek miatt kiakadni, fölösleges. A Sledgehammer számára fontosabb volt, hogy aki fekete bőrű német katonával akar játszani, az megtehesse, és ez így van jól. A többiek meg nyugodtan játszhatnak olyan karakterrel, amilyennel akarnak.