A mai nappal hivatalosan is elrajtolt az Unreal Engine 5.0-ás verziója, amit egy, a motor lehetőségeire, és az alkotók életét megkönnyítő fejlesztésekre fókuszáló prezentáció kíséretében kürtölt világgá az Epic Games. Az előadás utolsó traktusára maradt pár külsős vendég, köztük Dallas Dickinson, a Tom Raider franchise-ért felelős vezető a Crystal Dynamics színeiben, kinek felbukkanása egy könnyedén kikövetkeztethető bejelentést vetített előre.
Akárcsak a közelmúltban a CD Projekt Red úgy a Lara Croft számos kalandját jegyző Crystal is az Unreal Engine 5-nek szavazott bizalmat. Ez azt jelenti, hogy a stúdió elhagyja házon belül fejlesztett, a Crystal Engine leváltására szánt Foundation motorját, amely olyan alkotásokban villantotta meg karmait, mint a 2015-ös Lara Croft and the Tomb of Osiris, a 2015-ös Rise of the Tomb Raider, a 2018-as Shadow of the Tomb Raider (ennek a fejlesztésében csak asszisztált a Crystal, a munka oroszlánrészét az Eidos Montreal végezte), valamint a 2020-as Marvel's Avengers.
Dallas Dickinson azonban nemcsak azt hozta nyilvánosságra, hogy UE5-re áll át a csapata, hanem ezt is, hogy ezzel a motorral megkezdték a következő Tomb Raider fejlesztését, amelyről mindeddig csak annyit árultak el, hogy össze fogja boronálni a legutóbbi trilógia és az eredeti széria idővonalait. A Crystal Dynamics célja, hogy a részletgazdagság határait kitolják, és olyan minőségben szállítsák a filmszerű akció-kaland élményét, amilyet a rajongók megérdemelnek.