A Brothers in Arms széria alkotói több, a második világháború fogságában eltöltött esztendő után új vizekre evezhettek.
Az idegen planétával és lényekkel, tonnányi átalakítható fegyverrel, továbbá fejleszthető négykerekűekkel villogó Borderlands poszt-apokaliptikus atmoszférája jókora csapást szenvedett (legalábbis az emberek egy része így véli) azzal, hogy még az év elején drámai változás következett be a grafikai dizájn területén. A helyszín (Pandora) nem változott, alapvetően a játékmenet is maradt az a kooperatív fókusszal bíró száguldozás és lövöldözés, amit eredetileg képzeltek el az alkotók, ám a cel-shaded grafikai körítés több, a játék iránt komoly érdeklődést mutató olvasónál kiverte a biztosítékot. Szintén a homlokredők szaporodását vonta maga után a játszható demó bizonytalan mivoltát, illetve a parodisztikus jeleneteket taglaló fejlesztői nyilatkozatok egyike.
A Borderlands bemutatkozására Európában október 23-án, az Atlanti-óceán túlfelén három nappal korábban kerül sor PC, PS3 és X360 platformokon. Kíváncsian várjuk, hogy ezt követően is megmarad-e két tábor (rajongó, gyűlölő), vagy a Gearbox munkájának gyümölcse még a legelszántabb kétkedőt is leveszi lábáról.