A Black Desert Online indulása nem zajlott éppen zökkenőmentesen, azóta viszont már az első kiegészítő is megjelent és rengetegen kíváncsiak arra, hogy mennyire jött be a Daum Games döntése, miszerint az MMORPG nem free-to-play lett, hanem az "egyszer megveszed és játszod" modellt követte, akárcsak a Guild Wars 2.
A Daum Games Europe igazgatója, Mink Kim egy interjúban büszkén mesélt arról, hogy a Black Desert Online nyugati megjelenése nagyszerűen sikerült, ugyanis a játékból több mint 400 ezer példány fogyott egy hónap alatt, Európában és az Egyesült Államokban összesen, ami nem is csoda, hiszen az első hónapban átlagosan 100 ezer játékos volt online egyszerre. Kim a következőket nyilatkozta az elvárásaikról: "Figyelembe véve az aktuális trendeket arra számítok, hogy a játék idén átlépi az egymilliós eladást. Az a lenyűgöző ezekben a számokban, hogy messze meghaladják a hazai piacét."
Kim hozzátette még, hogy szerintük a siker egyértelműen a prémium üzleti modellben keresendő, miszerint ha egyszer megvásároltuk a játékot, minden tartalmi frissítést ingyen kapunk hozzá. A Daum Games elégedettségéhez hozzátartozik az a tény is, hogy a Black Desert Online-ban van egy cash shop is, amin keresztül a játékosok különböző kozmetikai cuccokat vehetnek, a statisztikáik szerint pedig itt sokkal magasabb a fizetési arány, mint az átlagos free-to-play játékok esetében. A jelenlegi céljuk, hogy rendszeres havi frissítésekkel a nyugati változat tartalma utolérje a koreait.