Néhány éve még teljes játékunk is volt a meg nem értett játékok közé sorolhato Beyond Good & Evil. A bájos Jade, s hűséges röfimalac társa fantasztikusnál fantasztikusabb kalandokba keveredett, a BG&E pedig megmutatta, hogy egy platformer is túlléphet a műfaj szűk keretein.
Sajnálatos módon a szaksajtó egyöntetű rajongása nem párosult játékosok tömegeinek érdeklődésével. 2003-at írtunk ekkor, a Ubisoft pedig négy új játékkal kockáztatott nagyot. Ha mindegyik elbukik, az magával rántotta volna a mára Európa első számú kiadójává avanzsálódott céget is. A XIII és a BG&E nem termelt profitot, ellenben a Splinter Cell és a Prince of Persia: The Sands of Time sokmilliós eladásokat produkálva robbantott kasszát, és állította mai pályájára a kiadót.
Nem csoda hát, ha Jade aprócska, ám annál lelkesebb rajongótáborán kívül senki sem számított a Beyond Good & Evil 2 bejelentésére. Bár ők (és persze mi is) naponta megeresztettek egy fohászt az égi alkotóhoz, hogy teljesüljön kívánságuk. Az üzenetek végül célba érhettek, ugyanis tavaly májusban jelentette be a Ubisoft, hogy mégiscsak lesz folytatás, s a Rayman kalandokba belefáradt Michel Ancel nagymester újfent szabadjára engedheti fantáziáját. A csak konzolokra beharangozott, és a casual oltárán feláldozott projekt hajója azonban egy még megerősítésre, vagy cáfolásra váró híresztelés szerint léket kapott valahol és megfeneklett. A francia Gamersyde egyik munkatársa a GamesCom alatt értesült arról, hogy a Beyond Good & Evil 2 fejlesztését leállították. Hogy csak időlegesen szüneteltetik-e, vagy végleges törlésről van szó, azt még ő maga sem tudta megmondani.