Természetesen nem csak a Doom Eternalról szól az idei QuakeCon, a mai napon végre a Bethesda másik ígéretes játéka, a Fallout 76 is előkerült. Több dolog is kiderült a játékról, melyek közül az egyik legfontosabb a perkek és tulajdonságok rendszerét érinti.
Aki játszott már Fallout játékot, annak bizonyára ismerős a SPECIAL nevű szerepjátékos rendszer, ami már az első rész óta meghatározza a sorozatot. Ennek lényege az, hogy hét alapvető tulajdonság (Erő, Érzékelés, Állóképesség, Karizma, Intelligencia, Ügyesség, Szerencse) mentén határozhatjuk meg a karakterünk erősségeit, képességeit pedig perkekkel, vagyis különleges módosítókkal bővíthetjük.
Ezeket korábbi epizódokban még a karakterünk megalkotásakor kőbe véstük, viszont ahogy a QuakeCon előadásából kiderül, a Fallout 76 eléggé újragondolta a rendszert.
Szintlépéskor kártyákat fogunk kapni, amelyeken pontszámok szerepelnek, ez határozza meg, hogy mennyivel tudjuk megnövelni az egyik SPECIAL tulajdonságot. A kártyák képességeket is tartalmaznak, valamint ha egy kártyából több is van, akkor egyesítve őket erősebb lapokat nyerhetünk.
A Perkeket szintén paklik révén szerezhetjük majd meg, minden negyedik szintlépésnél kapunk négy darab teljesen véletlenszerű kártyát, valamint egy rágót, aminek egy vicc van a csomagolásában (ez kicsit indokolatlannak hangzik, de a Fallouttól nem is várnánk mást).
A Fallout egyik alapköve eddig az volt, hogy a karakterünket kizárólag az általunk megválasztott tulajdonságok irányítják, viszont ezt egy érdekes mechanika fogja megváltoztatni: a mutációk révén a játékstílusunk is alakíthatja majd azt, hogy mire vagyunk képesek. Könnyen előfordulhat pl. hogy megszerzünk egy új képességet, de leromlik egy tulajdonságunk miután sok időt töltünk egy sugárzással teli területen.
A Fallout 76 megjelenés idén november 14-én várható PC-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on, viszont fontos megjegyezni, hogy a PC-s játékosok Steamen nem tudják majd elérni, kizárólag a Bethesda Launcheren keresztül.
Ti mit gondoltok az új rendszerről?