Meglepő, mennyire háttérbe szorult a Gears of War (vagy ahogy manapság emlegetik, Gears) széria fő szála, hiszen a legutóbbi, Kait-központú trilógia harmadik részét még csak be sem jelentették, holott a 2019-ben megjelent Gears 5 befejezése egyértelművé tette, hogy idővel jönni fog. Valószínűleg ezen dolgozik a The Coalition csapata, de ezt leghamarabb a júniusi bemutató során erősíthetik meg, addig marad a várakozás és a nosztalgiázás.
Ha az első három részt és a Judgmentet fejlesztő Epic Gamesen múlik, lehet, hogy egészen más lesz a Gears of War 4, mint amilyen végül lett, mint arról az XboxEra podcastjában Cliff Bleszinski, az eredeti játék vezető dizájnere beszámolt.
Bleszinski 2012-ben hagyta ott a céget, de akkor már tervezték a végül 2016-ban megjelent Gears of War 4-et. Szóba került az is, hogy néhány enyhébb rész után visszatérnének az első rész által képviselt horrorisztikus irányhoz, és fontolgatták azt is, hogy TPS-ről FPS nézetre váltanak.
A Gears of Warnak köszönhető, hogy a fedezékek fontos játékelemként jelentek meg a külső nézetes akciójátékokban, viszont belső nézetnél valószínűleg ezt el kellett volna hagyni, a váltás már csak emiatt is drasztikusnak számított volna. Bár el tudunk képzelni egy Gears FPS-t (örülnénk, ha a csodás fegyvereket és a Lanceren maradt cafatokat közelebbről is látnánk), reméljük, ha lesz valaha ilyen, az spin-off lesz, nem pedig a fő vonalon történik meg a váltás.
A Netflix mindeközben dolgozik egy élőszereplős filmen és animációs sorozaton is, előfordulhat, hogy ezeket előbb láthatjuk, mint a Gears 6-ot.