A kaszabolós játékok legtöbbször külső nézettel működnek igazán jól, pláne konzolon, ahol nem olyan könnyű a célpontok között váltogatni, és nem tudhatjuk, áll-e mögöttünk valaki, miközben pörgő-forgó mozdulatokkal hadonászunk. Lehet, hogy a 16 éve megjelent God of War teljesen más lett volna, ha alkotója, David Jaffe végül a belső nézet mellett dönt.
Jaffe saját csatornáján mesélt arról, hogy körülbelül három-négy hónapig komolyan fontolgatta a belső nézetet a fejlesztés során.
Az ihletet egy Maken X nevű Dreamcast-játék adta, amiben kimondottan jó volt a közelharc belső nézetől, és emiatt Jaffe úgy gondolta, ezzel valami igazán újat, eltérőt villanthat. Aztán végül belátta, hogy belső nézettel nem tud olyan karakterépítést és harcot összehozni, amilyet elképzelt. A vezető programozónak, Tim Mossnak már külső nézetet vázolt.
Az alábbi videóban több, a játékot formáló döntésről is beszél.
Az új God of Warokhoz Jaffe-nek már nincs köze, de ezt nem is bánjuk, jó kezekben van a sorozat a Sony Santa Monicánál. A következő rész, a God of War: Ragnarök 2022-ben jön, és lezárja a skandináv szálat.