Lars Gustavsson, a DICE kreatív rendezője beszélt egy kicsit arról, milyen korlátozások vonatkoznak egy-egy játékra a fejlesztési folyamatok során, hogy ha azok egy bizonyos korban játszódnak.
Gustavsson kifejtette, hogy bizony tény és való, hogy ha egy játék egy meghatározott érában játszódik a valós világból, akkor érvényesülnek egyes limitációk, melyek nagymértékben hatással vannak a játékmenetre és a fejlesztői kreativitás szabadságára. Szerinte viszont az ő esetükben (lásd Battlefield 4) nem visszatartó erő.
Szóba került a Call of Duty: Black Ops 2 is, erre Gustavsson csak annyit reagált, hogy "Hát igen, a jövőbeli felállás tényleg sok szabadságot biztosított nekik és ez végül be is jött és úgy gondolom, hogy a Battlefield 2142 is ezért vált sikeressé."
"Ugyanakkor mi nagyon jól elvagyunk a jelenkorban és úgy érezzük, képesek vagyunk minden egyes alkalommal újabb és újabb extrákkal bővíteni a játékot és ezzel érdekesebbé tenni a élményt. Igaz, hogy meglévő technológiákból kell válogatnunk, de ez a vonal is folyamatosan fejlődik és nyújt annyi lehetőséget, hogy ez a fogyasztók számára is egy inkább pozitív, mint negatív eredményt hozzon. Mi pedig jelenleg inkább ebben az érában, a jelenben tudunk többet alkotni." - fejezte be Gustavsson.
Lényeg a lényeg, ez alapján nagyobb a valószínűsége egy BF5-nek, mint egy Battlefield 2143-nak. Ti melyiknek örülnétek jobban?