Ma már valószínűleg minden Electronic Arts munkatárs hihetetlenül boldog, hogy a Battlefield 1 az első világháború témaköréből merít, hiszen a rajongók egyöntetűen imádják a játék első kiadott előzetesét. Az EA főnöke, Patrick Soderlund azonban eredetileg vissza akarta dobni a világháborús ötletet.
Patrick Soderlund először úgy gondolta, hogy nem lenne szórakoztató egy első világháborús körítéssel érkező FPS-t játszani. "Az első világháború nem volt nyilvánvaló választás." - mondta Soderlund. "Ha megnézzük, hogy az iparág többi képviselője milyen játékokat készít, akkor egyértelmű, hogy ők inkább a sci-fi környezet felé haladnak. Mi is nagy sikereket értünk el modern katonai játékokkal, de végül úgy éreztük, szükség van a váltásra." - tette hozzá.
"Mikor a csapat először bemutatta nekem az első világháborús koncepciót, én teljesen visszautasítottam azt. Azt mondtam, az egy állóháború volt, ezért pedig egyáltalán nem lenne szórakoztató játszani vele." - ismerte el Soderlund. Remélhetőleg a DICE végül sikeresen rácáfol majd ezekre a kételyekre.
Szerintetek sikerül majd egy kellően izgalmas első világháborús lövöldét megalkotniuk?